AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
377

318 E30 1988 M40

Hej!

Vad är rimligt att betala för en 318 från 1988 med M40-motorn på 113 hk?

Den har gått knappt 21000 mil, 9 ägare från 1988, svart, 2 dörrar, taklucka, stereo+växlare, s-däck på alu, v-däck.

Vid senaste besiktningen anmärktes under bra att veta på läck från en stötdämpare. Det finns lite ytrost vid en framskärm nertill och den drar lite vänster vid körning rakt fram samt vid inbromsning.

Det finns en del servicedokumentation och kvitton men ej komplett, exempelvis är det osäkert när kamremmen byttes sist.

Bilen verkar sammantaget vara i skapligt skick för sin ålder, jag är intresserad och har mina egna prisfunderingar men vad tycker Ni är rimligt med tanke på ovanstående?

Erik

Bromma
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
15-18.000.- verkar rimligt.

Mr C
Hej

Jag tror nog snarare på 10-15' som max pris om den är i det skicket du beskriver.

mvh
/C
-:BeeMWe:-
Går på Stoffes värdering, verkar inte vara nån bil man brukar se bland annonserna här på bmwpower som har högre priser.

Tack för Era reptilsnabba svar!

Jag tänkte själv lite drygt 10 skulle vara rimligt.

Men, efter att ha kollat på bilen är jag inte beredd att satsa ens 10. Den visade sig ha inte bara ytrost utan även mer långt gången rost i alla skärmar och i viss mån även trösklar. Vidare hade den lackskador och halvtaskiga lagningar på ett antal ställen, helt uppsliten förarstol och i princip ingen dokumentation på 8000 mil. Motor och låda verkade friska men däcken var kraftigt snedslitna bak. Det visade sig att dessa suttit fram tidigare, dvs förmodligen något strul med framvagnen förutom dåliga dämpare.

Kanske är jag kräsen? Säljaren påstod sig ha en köpare som tog den för 11, jag önskade honom lycka till med det och han mig i den fortsatta jakten!

Erik

Bromma
-:BeeMWe:-
Finns fler att kika på :) Men man blir lite besviken när man stöter på optimisterna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.