|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa ny kamaxel till min e30 325 men vet inte vad jag ska köpa för nån. Ska man köpa trim eller original. Sen ska man ju ha vippor och vipparmar och sånt också. Vad skulle ni köpt trim eller original? Tipsa gärna om sidor där man kan köpa dessa delar. /Erik | |
rsarits |
Tänker du inte trimma motorn i övrigt så är det ingen större ide att byta till trimkam, vipparmarna skall alltid bytas om du bytr kam för att den gamla är sliten, om du byter till trimkam så kan du vara tvungen att byta till hårdare ventilfjädrar också om kammen är "vass", annars kan ventilerna i värsta fall inte hinna stänga vid höga varvtal Micke |
|
Några exempel på var man kan få tag i delar... Länk Länk Länk Länk Har iof en 535 men... åker själv lätt trim (en ENEM S11 280gr) och är mycket nöjd. |
|
|
Ok. Men om jag köper trim kam och nya vippor och vipparmar är det nån chans att man får mer effekt och att bilen går bättre. /Erik |
|
rsarits |
Du ökar toppeffekten lite (några hästar)men du får betala det med kortare effekttopp och sämre lågvarvsegenskaper, du får växla mer för att utnyttja hästarna. Jag skulle aldrig byta till vassare kam om jag inte samtidigt trimmar i övrigt, det ger ganska liten skillnad, särskillt för "normal" körning Micke |
|
Jag funderar att lägga trimkam på min orginal 325a. Men det kostar ju en massa pengar att porta och fixa toppen. Är det verkligen inte värt att byta till trimkam ,fjädrar, och vipparmar om man också köper ett sportavgassystem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.