AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
547

Säkringsdilemma+bränd plast

Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Hej alla kunniga. Jag skulle kolla batteriet idag på min e34 535:a och lyfte då baksätet för första gången sen jag köpte den. Till min förvåning så ser jag ett hål i plastkåpan som sitter över boxar/säkringar på vänstersidan under baksätet. Skruvar loss kåpan och sen att nåra säkringar bara en en enda stor klump. Så jag vill gärna ha lite hjälp med och ta reda på vad dessa säkringar är till för bilen funkar helt klanderfritt och utan problem.

Här har ni 2 bilder som visar hemskheten.

Länk
Länk

Detta måste ha hänt innan jag köpte för den för det borde ha vart gott om rök och ha luktat helvete från detta. Det kanske förklarar varför tidigare ägare dränkt den i wunderbaum...

Beemer 4 Life!
Det ser ut som 3-4 säkringar där det varit ordentlig varmgång, förmodligen pga dålig kontakt i säkringshållarna. De kan fortfarande vara hela, därav inga märkbara fel i bilen just nu.

FP
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jo jag har fått ur nån och dem ser hela ut så dem funkar nog men känns ju inte säkert o ha de sådär... SÅ följdfrågan blir ju: Finns denna "hållaren" för säkringar och boxar i alla e34 eller måste det vara från en 535?

Beemer 4 Life!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.