|
|
|
|---|---|
|
Enligt Dagens Industri så hade våra industritoppar tillgång till "mycket tidiga" förserier av flera BMW-modeller. Här är en lista från DI på deras BMW-innehav. Fredrik Lundberg: # BMW 545 2000 # BMW745 2000 # BMW 318 1998 Carl-Henric Svanberg: # BMW 645 Cabriolet 2000 Christer Gardell: # BMW X3 2000 Torsten Jansson: # BMW X6 2000 | |
| hahah bra att dem har koll :P | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tja inget direkt nytt så har det varit i "alla tider" ovsett om det varit Volvo, Saab eller numera andra märken som BMW. Bästa försäljning/lanseringsknepen är att "muta" penningsstarka "kändisar" i industrivärden/ regering mm med det allra senast. När Saab 9000 lanserades så "delades" det ut en hel del vagnar till höjdare i Sverige. Tyvärr ville dom inte ha dom efter ett tag då kvalitet var undermålig och de stog mera på verkstad än användes. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Men dessa bilar verkar vara väldigt tidiga! | |
|
Men att Torsten Jansson skulle ha åkt X6 i åtta år känns liiiite fel trots spekulationer om att "muta" kändisar |
|
|
Haha jo dom årtalen känns ju väldigt troliga;) detta är lektion ett i källkritik tro inte på saker som inte på några sätt kan vara sanna. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
BCR |
Genvägar har alltid funnits. Rekordet har nog vår nuvarande monark som lyckades få sin M5 (E28) registrerad som en 528i för att få in den i Sverige på 80-talet. (Skulle vara roligt att få studera besktningsmännens ansiktsuttryck när de godkände bilen;-) Jag vet, har haft nöjet att torrköra denna bil. Mossgrön metallic och mockainredning... Telfonnummer till Säpo satt kvar i taket bakom backspegeln. Ägdes när jag provsatt den av en VD för ett fastighetsbolag i Kristianstad. Tyvärr var bilen skitig upp till taket och i deprimerade skick, synd på så rara ärtor. /Håkan OO=00=OO |
|
En X6 år 2000 låter ju rätt otroligt. Det kan inte ha varit en bil som i utseende eller teknik liknar det som heter X6 idag. Antingen är årtalet åt helvete, eller så skulle det stå X5 egentligen ... En 745 år 2000 - det måste vara en E65 som avses - tror jag också lite lagom mycket på. Som den bilen ser ut måste han ju ha förvarat den i ett garage och inte kört med den, annars hade någon lagt märke till den. (En 318 '00? Så exklusivt .. öh...) Wilhelm Svenselius |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
BCR: Bilen ägs av mig idag. Den är inte inregistrerad som en 528i, men väl nära ;) Den är i ett väldigt fint skick och vårdas väl, körs lite var sommar men visst har den lite patina med sin ålder. Den togs in som Californienmodell med katalysator för att kringgå de dåvarande svenska avgasreglerna. Lite kuriosa bara. |
|
Det var ju bara några år sedan X6 stod på någon mässa med svarta rutor då det inte fanns någon inredning, dvs det vara bara designstudie på exteriören som visades upp. Att Torsten Jansson en 5 år tidigare skulle haft en färdig X6 han körde omkring med är väl ganska osannolikt. Även de andra exemplen verkar mindre troliga... ___ //Ulf |
|
|
Det är rena tabellfel i DIs lista. Om ni läser artikeln ser ni att ungefär 80% av alla bilar har årsmodell 2000. BMW 545 -00, jo jag tackar. //Lövet |
|
| Ja det är ju uppenbart, men det handlar på korrekturläsning! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.