AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
927

Samma Bil?

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag var ut mobil.de och letade ny(begagnad) bil, när jag hittat en som kunde vara intressant, jag jämförde priser med bytbil.se för att se om det var mycket prisskillnad...

Då hittade jag samma bil!!!

Kolla får ni se, man får en bra känsla för prissättningen iaf.

Länk
Länk!
Njuren
Samma bil =)

"the things you own end up owning you"
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Ja, Njuren, jag skulle nog vilja påstå det, kolla bilderna!

Eller är det bara återanvända bilder? Eller har de glömt att ta bort den från Mobil.de?
Svenska firman kanske är på väg att importera bilen vid intresse till ett lätt saltat pris? :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...hur det nu är så är 50 papp "upp" ett ganska så rejält prispåslag OM det nu skulle vara samma bil.
Ok,10 tusen max kanske går åt innan bilen är klar i Sverige...men iaf ett påslag som heter duga.

Sedan så har säkert handlaren kunnat pruta 10000kr så 50000kr är nog "ca påslaget" i vilket fall som helst :)
Handlaren lever ju på sälja bilar(mest troligt) så påslag måste han ju ta så att det "lönar sig"..
Men 50000kr är ju rejält så det räcker..

Han kan ju pruta flera "tiotusenlappar" och ändå ge nycklarna visslande ;)

Mvh Janne.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det handlar in om att det svenska priset är för högt utan mer att det tyska priset är väldigt lågt. Bilen på Blocket är den näst billigaste av 530d T -05 som rullat under 10' mil och den har väldigt hög utrustningsnivå. Den enda som är billigare är till 99% skruvad en hel del.

Lågmilade dieslar i Tyskland brukar ligga högre i pris än motsvarande bilar i Sverige så varför just denna säljs såpass billigt om 21'€ kan man ju fråga sig. Kanske finns något i dessa historik som avspeglar sig på priset?

___
//Ulf
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Bilderna är absolut på samma bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.