|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Testade min e30 100-200. Länk Vad har ni för tider?? MVH | |
| Gäller det bara e30? annars har jag 8,6sek och då är det med driftboxtid och inte hastighetsmätartid vilket skiljer ganska mycket | |
| 8.6 är ju riktigt bra! Vad är det för bil? effekt? | |
| m3 e46 med ess kompressorkit, bänkad till 482hk på hjulen | |
| 18 sekunder filma jag 105-210 med min 320 med 325 motor, vassare kam sport andning, 320 låda (mätarfart) | |
|
14,3 mätarfart med tidtagarur. Provat flera ggr och de har varit ganska likt men varierat ungefär från 14,2 till 14,9. Är väl ungefär vad den bör ligga... Jag körde då på 8,5*18" med 225/40 runtom samt fulltank |
|
pg_ice |
Runt 13sec men det var då den svartrök (för fet blandning) ska ta ett test till så får vi se. M3 3.0 Köhler Kolfiberinsug/Chip/Kattersättare/Cat Back växlar till 4an vid 8000rpm |
behrozosogh |
11.7 sek från 100-200 HELT orginal 3,2a ;) Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
pg_ice |
grattis! din 3.2a är snabbare än en M3 CSL på 360hp som väger mindre nån teoretiker som kan komma på vad det beror på ;)? behrozosogh: körde inte du med 17" fälgar med låg profil på däcken det kan ju vara så att du har betydligt mindre rulldiameter nu jämfört med original då visar ju mätaren fel. |
behrozosogh |
pg_ice hehe aa jag tror jag kör jämt med csl faktiskt eftersom jag har dragit vanliga m3 e46or ;) ,, hehe ..det e nog för jag har lågprofildäck det oxå ;) skämtar lite med dig.. ne jag vet faktiskt inte,,,det kan stämma det du säger.. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Får ta och prova, 100-160 gick på 10,4 och ca 14,5 till 180. Så runt 18 till 200 kanske. 325 med trimkam och lite smått. Min M3 3.0 gjorde 100-200 på 14.3sekunder, verklig fart. Vägde 1430 utan mig i. Är ju många E46 M3or som mätts upp till precis runt 300hk orginal, det är ju lite sådär;) |
|
behrozosogh |
vägde min 1400 kg utan mig :D det duger Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
pg_ice |
lägre profil på däcken= mindre vikt längst ut som roterar du körde ju med go-kart däck på 17" om man kollar på bilderna på garaget så det är ju klart att dom blir mer lättrullade än org kräver mindre HP för att få snurr på. du som snackar en hel del har du inga filmer på när du skåpar ut M3 E46or? |
| Jag kör 205/50/16 blir det mätar fel på e30? | |
pg_ice |
jämför och kolla Länk |
|
Jag hade smala 17" lågprofilare på en 325 E36 jag hade innan och den gick som attan med de hjulen. Men som sagt... mätaren visade helt fel! Jag har testat mot en CSL på Anderstorp och där skiljde de ca 1 billängd på rakan innan vi blev tvugna att bromsa. Hur en vanlig E46 M3 står vid en jämförelse vågar jag inte svara på men jag tror faktiskt de skulle va riktigt jämt.. Vid testet mot CSLèn va min bil helt original motormässigt och rullade på 18" BBS med 225/40 gatdäck |
|
behrozosogh |
pg_ice tyvärr filma vi inte.. men det e upp till dig o tro vad du vill.. men jag har dragit 2 st m3 e46 SMG cab o en m3 e46 coupe manuell..sen vad du tror om det e en annan sak...sen vad jag har för profil på däcken hör inte hit äns...det e ju inte så att däckprofilen ger mig 30 hk mer så att jag kan spöa en e46a..men som sagt,,,ta med dig camera (jag har ingen tyvärr) o din bil så möts vi upp...du har kolfiberinsug o lull lull...o min e orginal..vi kör...du har ju mitt nummer,,ring bara Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Själv kör jag på 100-200km/h 8,3sek med en 323im E30. Ska kanske säga att de sitter en liten snigel under huven ///Micke M5:an Länk |
|
|
duffyman! Det låter ju riktigt intressant =) Ge mig lite info om maskinen och du kan t.o.m har lite bilder?! MVH |
|
|
Swunge: Här kan du läsa om de mesta som händer med bilen Länk Här finns lite info oxå Länk ///Micke M5:an Länk |
|
| Ja måste revidera. 100-160 på 10.5 och ca 14.5 till 180. Därikring ska femman i och då dör den helt. Tar ca 30 sekunder att nå 200, hehe. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.