AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.160

kan en ews box bli gammal och tappa minne

hej jo undrar om problemet försvinner om jag byter ewsbox ? Den startar ibland har bytt nyckel .Eller ska jag prova byta ringen runt nyckel med sändare först Någon som har erfarenhet Hoppas jag skriver tydligt nu
Om de är immobiliseringsproblem ska du nog lämmna till bmw.

jag har gjort det och dom körde diagnos med mitt tomma batt i bilen Och fick fram att bilen ej hittar koden Men ur kan den gå bra nu? Vill ju ej köpa hela bilens elektronik innan felet är konstaterat och ews boxen är ju dyr också Tänkte börja om felet är mellan nyckel och boxen
vad menar du med att -dom körde diagnos med mitt tomma batt i bilen-

om du har bytt nyckel och fått den kodad, och startspärren är omprogramerad
bör de ju vara fel på annten eller box- om nyckeln ej godkänns.

antennen är nog billigare så de kan nog vara ide o prova den först om man nu ska prova sej fram förstås , de bästa är väll o lämna bilen på en riktig felsökning så dom kan ta reda på exakt vad som strular.

Men ur kan den gå bra nu?- har bilen fungerat sen dess eller?

ja men dom bmw säger att det är boxen Jo jag menar får man fram rätt diagnos med tomt batteri? Och nyckel beställde jag av bmw och fick den omkodad Du säger antenn är det ringen runt nyckeln
Kör du runt med dåligt batteri så byt de. Nej man bör absolut inte ta felkoder om batteriet är dåligt, ett dåligt batteri
kan fylla bilen med alla möjliga felkoder.

Men de vet mekanikerna förhoppningsvis om så dom har säkert kopplat riktigt med ström på bilen och raderat gamla koder innan felsökningen. säger dom att de är boxen så kan de säkert vara de.

Ja ringen är en annten som aktiverar nyckeln och skickar koden vidare
till boxen.Är den billig så kan du ju prova o byta den om du vill.

jag har ett nytt batteri nu Jag letar efter en sida som visar hur ringen sitter fast Men hittar ingen? Ringen antennen den är väl ej kodad också Utan den ligger väl på en våglängd
men kan minnet i boxen bli utslitet?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Några frågor, är bilen importerad och vet du något om den bakåt? När köpte du den och om ajg får fråga vart? Mer för att få ett större helhetsperspektiv och utesluta ett antal teorier.
Mvh
Asken
den är inportad ny och den som hade den före mig är en bilskojare från katrineholm Det är dom felen som jag skrev är intress av Men eftersom bmw sa att det är ews boxen som är trasig Så har jag en fundering om den håller bara i 15-20000mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.