|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hej i instruktionen visas nyckel läge 2 ljus på och batteri 16 komma något v Hur ska ja fu upp battet till 16v | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kan du inte ,notera att det står >12V vilket menar att du ska ha över 12V i systemet vi diagnso. Du bör nog inte hålla på med Carsoft överhuvudtaget eller rota i bilens elsystem. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Snabbladdar du batteriet med en kraftig batteriladdare kan du nog komma upp i 16V under laddningen. Det lär bubbla och fräsa en hel del ur cellerna. Om det är bra för batteriet är en helt annan sak. Med en Carsoft inkopplad skulle jag bli förvånad om du skall ha så hög spänning. Per L |
|
| om du svarar på mina frågor så funkar det Vi är fler och ingen får det att funka Och frågorna har jag på andra tråden Ge svar så är du snäll | |
| per l inte tänker jag ladda upp det så högt Men konstigt att man alldrig får kontakt Modul not respond,eller carsoft har stött på problem måste avslutas,scanner hardware not ready,och ska 17 pin lysa i huvudenheten Det är dessa saker jag undrar över | |
|
När jag läser dina trådar kommer jag att tänka på det gamla uttrycket: FRISKT KOPPLAT HÄLFTEN BRUNNET! Den som myntade det tänkte nog på Thomasi. :-) |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går inte att svara på dina frågor eftersom ingen vet var du handlat ditt interface eller vet vilken mjukvara du har och, hur du har laddat in uppgraderingan SP01 tex har eller hur du installerat det. Är allt rätt installerat så funkar det och det har de allra flesta lyckats med. även jag. Modul not responde=utrustningen finns inte på bilen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| jag har köpt det på tradera Om du kollar carsoft då säljer han ett till bmw och ett till mb Uppsala är det från. Jag kanske skriver obegripligt .Och programmet följde med på cd skiva . Och jag har ej fått det att brinna | |
Frågan är ju liksom vad som fanns på skivan och vilken version av Carsoft. fanns det nån instruktion med för att installera carsoft tex och crackfiler. Sätter du musen på den vita Carsoft 6,5 ikonen så bör det tala om om det är 6,5.05 eller 6,5.06. Problemet med att windows stänger ned carsoft är en av anledningarn att det är fel verision 6,5.05 vilket enbart går att använda till interface tillverkade före oktober 2005. därefter måste 6,5.05 upgraderas med 6,5.06 som heter BMW65SP01 engelsverision och även crackas med rätt filer till just uppgraderingen. Eller så får du installera om allt igen. kan i vissa fall hjälpa. Misstänker osså att du fick betala dyrt för interfacet. Ska inte kosta mer än 510 kr + 200 i frakt direkt från tillverkaren i Kina där de flesta köpt ifrån och som förmodligen även tillverkat det som säljs i Sverige av div firmor o privatpersoner på tradera med 150% påslag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| crack ja det är 6,5.06 och hur vet jag när interface är tillverkat Jag gav 800 med frakt Och installationen gjorde ett proffs nu åt mig Men scanner funkar ej Och jag öppnar progr i en blå laptop | |
|
du skall köre den install der ligger i den mapp der heter ENG.. och därefter skall du kopiere ALLA filer från crack mappan til dit installdir. och därefter skall du endast starta CS med den genväg den putter på desktop... jeg hadde samme problemer med mit cs det er skitdåligt cracket och instruktionen man får med er felaktig.. jävla idioter der sälger dom |
|
| Håller med steaman ;-) | |
| bra då är jag ej så dum i huvudet som vissa påstår Ska prova | |
| jo det med kopiera Ska jag öppna crack och ta en fil och sedan till.vänster kopiera eller ska den klistra ut och sedan in ? och göra så i alla 10 eller högerklicka och sedan kopiera | |
| putter på desktop vad betyder det? | |
Höger klicka o markera o kopiera crackfilerna , klistra in i carsoftmappen på hårddisken (skriv över svara= JA) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| har öppnat eng och är det mappen längst ner som heter setup inst | |
| nu har jag öppnat eng och där ligger en massa mappar öppnade 01 eng exe en blå skärm installerade det klart och när jag sedan kopierar alla 10 kommer det ingen fråga om jag vill kopiera alla? Så jag höll på mappen och pekade till v kopiera då kommer rutan upp var jag vill kopiera Jag valde C sedan carsoft Är det rätt | |
| nu gjorde jag så här Öppnade eng öppnade och körde install Sedan markerade jag crack och tryckte till vänster på kopiera Då frågade dom om jag ville kopiera alla filer JA lade dom i c-carsoft bmw lade en genväg på skrivbordet. Sedan tog jag mapp bmw scanner 136 öppnade denna mapp och öppnade där install med genväg på skrivbord SKA DET FUNKA NU TROR NI | |
|
Jag tycker att du är otrolig som öppnar tråd efter tråd med samma ämne, håll dig till en tråd - det blir lättare att försöka hjälpa. På BMW så lägger de alltid på en laddare innan de kopplar upp sig på bilarna, minsta C-tek kan ju ge 14,7 volt - det borde räcka. |
|
| Och sen är det ju faktist helt olagligt det du sysslar med thomasi.En sida som denna hade blivit stängd på vilket annat forum som helst.Lämna in bilen på BMW,innan du lyckas med att förstöra den helt (om du nu inte redan gjort det vill säga). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.