|
|
|
|---|---|
|
Har en 735i E23 84a.. Undrar om det överhuvud taget är möjligt med 18" på en så gammal bil? Har funderat på 18" 245/45-18 Good Year F1 Tror ni detta är för stort? | |
| Jag har kört med 17x10" med 255 bak på min E3, så 18" borde inte vara problem på en e23. Mät, hitta en fälg med rätt ET. | |
| Tillägg: vet inte original rullomkrets på E23 men det känns som du nog får gå ner en del i profil. 45% på 245 med så höga hjul blir nog trångt. | |
| Ok tack... Jag hadde en väldig tur nu min kusin köpte en ny bmw och har ett par 17" M5 fälgar över till mig som jag får för 3000kr. Hoppas bara det inte blir några komplikationer att få på dom på min bil? | |
| Tror jag inte. Är inte de typ bara 7,5-8" breda? iofs, med "fel" ET kan det ju bli fel ändå. | |
|
Dom har suttit på en 530 99a innan. Min bil har bultcirkel 5-120 Inpressning 22 Navhåll 72,5 Bult typ 12x1,50 Kan du med hjälp av dessa siffror se nått? Jag är tyvärr inte så bra på det här:( Men en kompis förklarade att jag kanske får ha en spacer i värsta fall?? |
|
|
Tja! Som en liten hint har jag just nu 235/45-17 ET 20, fram. 255/40-17 ET 22 bak - om jag kommer ihåg riktigt. Fram är det lite tight, men det har funkat. Bak så funkar det bra. E39:an som fälgarna har suttit på innan har större navcentrum, så då behöver du nog centreringsringar. //Mogge |
|
| Ok. Tack så mycket:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.