|
|
|
|---|---|
|
har precis köot en m3 cab. och i anonsen står det att det ska finnas harman kardon ljudpaket. men det finns inga loggor på högtalarna? har ja blivit blåst eller finns det något mindre harman kardon paket som inte har loggan på högtalarna? PS bilen är köpt hos firma. tack på förhand | |
| I min stod det på högtalarna harman kardon. Hade även en knapp vid växelspaken som gjorde någonting med ljudet. | |
| Det ska stå Harman Kardon på högtalarna. | |
| okey. då ska jag ringa till bilhandlaren och konfrontera honnom :) | |
|
Loggan på galler har jag sett H/K utan. Däremot knappen som "gör om" ljudet är ett säkert kort. |
|
| har värken loggan eller nån knapp. finns det något mer säkert sätt att se om jag har harman kardon? undrar var säljaren har fått det ifrån.. | |
|
Då har han hittat på det. Sechs macht Spass! Min Limo: Länk |
|
|
Det är ofta som bilfirmorna skriver saker som inte finns. De använder nog ofta samma mall. // M.V.H. Daniel |
|
| ja men dom kan ju inte skriva ut något i en anons som inte finns? tror ni jag kan få ut något av detta? jag har sparat annonsen. | |
| Kan, kan dom väl. Jag har sett många annonser som skriver ut saker som sedan visar sig vara inkorrekt. Däremot tycker jag definitivt att du ska ha ersättning för att det inte ingick. H/K kostar ju en slant extra. | |
|
ja precis! nån som vet vad HK kostar från fabrik som extra utrustning? |
|
|
Ripley333: tror att jag har läst siffror på typ runt mellan 8-10000:- extra för HK systemet. Men jag kan ha fel. // M.V.H. Daniel |
|
|
ok. tror ni det finns någon chans att jag kan få ut något av detta? har även upptäckt att sätvärme bak inte finns som han också har skrivit i anonsen. |
|
|
Sätesvärmare bak, finns inte i någon 3-serie bil jag sätt än så länge. Har aldrig sätt det som tilval heller. Så jag tror inte det finns allt som tillval till 3-serie. Däremot så är det rätt så vanligt på 7-serien |
|
|
Vill du vara 100% säker ifall du har H/K högtalare eller inte så ta loss högtalar gallret baktill. Det är enkelt du behöver bara en platt skruvmajsel. Sen bänder du upp gallret. Det skall stå " H/K " på konen i mitten på högtalaren sätt utifrån. Ser att du har en m3 cab så där vet jag inte säkert hur/var gallret sitter. Men ta loss gallret på någon av högtalarna framtill eller baktill och kolla om det står H/K. Har du inte det så begär ersättning för vilseledande marknadsföring. Stå på dig, hota med rättsliga åtgärder annars, så brukar dom få panik. En rimlig ersättning för att du saknar H/K är ca 2500-5000kr Ger han sig inte så vänd dig till allmänna reklamationsnämnden. |
|
| sly-- det finns inte HK ringde till bmw och dom kollade vad bilen hade för utrustning från fabrik. va de gäller sätvärme bak så har opolaren det i sin m3 cupe men jag tror att det finns bara från tysksålda bilar. HK kostar för övrigt från fabrik 8700kr. ska ringa bilfirman imorn och diskutera lite,. ska bli kul :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.