AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
821

Skillnad mellan E46 330ci och sedan?

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Hallå. Jag skulle vilja veta vad det är som skiljer mellan modellerna. En coupe är säkert att föredra med dess rena linjer, men vad (utöver det) är det som tilltalar mig att köpa en coupe istället för en sedan?

/Jonas
En Coupe köper man av estetiska skäl. En sedan köper man av praktiska skäl. Planerar man att åka mer än 2 personer i bilen så är coupen rent av bökig att ha o göra med.

Länk
En annan reflektion är att coupen känns mer solid och påkostad i coupen än vad sedanen gör. Men så är den också dyrare.

Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ljudnivån brukar ofta anses vara lite högre i coupen, ett intryck som jag också fått när jag kört dem.
Instämmer med Nocken, coupen är bullrigare. Den är även något mindre vridstyv än sedanen om man nu kör mycket bana.

Länk
ka
204
kaell
330xi -01
Jag köpte en sedan enbart av praktiska skäl, tycker det är så krångligt och rappligt och bökigt så fort man ska åka fler än 2 och nån ska in i baksätet. Komfortmässigt tror jag också sedanen är bekvämare, speciellt för baksätesåkare.

__
Joakim, Karlstad
330xi -01
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
En coupe är inte så bra vid trånga parkeringar heller.

Det här med att sedanen är vridstyvare än coupen är intressant. Är det bla pga avsaknad av fönsterramen i coupen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.