AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.445

ge din rekommendationslista på bilvårdsprylar!

do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
Hejsan!

Jag skall gå loss på m3 cabben i helgen och skall införskaffa komplett sätt med bilvårdsprylar. Om du skall plocka ihop dit dreamteam av cleaner, wax, medel till inredningen, lädervård samt fälgvax/skydd hur skulle den listan se ut?

Dessutom hur och näsr skall man behandla cabben?

Tacksam för svar med lista på grejor
ZZ
102
ZZZ444
Z4 coupé - 3,0si - 07
Utan att ha aktier i Sonax, vill jag ändå hävda att deras produkter inte har svikit mig. Extreme-serien består av högkvalitativa produkter och deras fälg-försegling är riktigt bra.

Nu finns det ju alltid proffs-produkter, men om man ska hålla sig till konsument-produkter så gör Sonax inte direkt bort sig - är förövrigt sponsor/leverantör till McLaren/Mercedes F1 team.

Funkar för mig - till min skinnklädsel andänder jag BMW original - Leather preserving set - med UV skydd!

Länk
Nån som kör med Nano-vaxerna?
Läste i Spoilernytt att det är lätt att repa lacken med dom produkterna.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Clubsport: innehåller de grus eller? :)

// M.V.H. Daniel
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Detta har ju iofs diskuterats gansks många gånger, men jag skulle vilja slå ett slag för just proffsprodukterna!

1. De är mycket billigare än "konsumentförpackningarna", sett till literpriset.
2. De är oftast väldigt lättjobbade och ger snabbt ett bra resultat.
3. De är oftast miljövänligare då många är vattenbaserade - trevligare och sundare att jobba med produkterna.

En mycket bra produktserie är Sonax Professional i svarta plastflaskor. Säljs hos t ex Autoexperten mm. Dessa produkter är väldigt lättjobbade och man kan t om vaxa i solsken med bra resultat!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Tidigare varit väldigt avog till Smartabs prylar, men har provat och är klart nöjd över lättjobbade prylar speciellt BRISK (kläsdel & interiörtvätti "amatörserien") blev jag impad av.
Likaså är Autoglyms produkter trevliga att jobba med

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Mcguire har ett utsökt utbud av bra bilvårdsprodukter,både ut och invändiga.

Mvh Patrik
Du menar Meguiars?? Länk

Vet att "Puts-Olsson" och Asken går igång totalt på Meguiars

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Precis vad jag menade!
Behöver inte kunna stava till dess namn....känner igen etiketten och lukten direkt ändå!!!=)

Mvh Patrik
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

O.T!!!
Asken är numera gift med Meguiars skinnrengöring! =)

Mvh Patrik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ett litet ödmjukt tips från en-vis man.

Se det som 2 olika saker. Dels att få topp-puts, dels att underhålla det skicket och bättra på små detaljer så bilen blir som en diamant.

För toppputs, var vänlig och gynna proffsen inom området, kolla runt lite bland bilvårdsföretagen på din ort och bilda dig en uppfattning vilka som verkar ödmjukt seriösa och har F-skattesedel:) Fundera sen på om din bil inte är värd en kärleksfull Spa-behandling med proffsapparater och utbildat folk medans du jobbar in pengarna för den och sen kan njuta av ölen på altanen och titta på det färdiga resultatet. Proffsprodukter kan lätt kosta dig vad en Spa-behandling kostar. Här har du att läsa så det räcker och blir över, inkl Proffsen tipsar, hur du hittar rätt företag i djungeln av vimpelpolerare:) Länk

Sen fila på varje liten detalj du hittar men framför allt, du får mer tid över för öl och att KÖRA bilen som är meningen:)

Många bilrekondfirmor använder Proffsgrejor och däribland är meguiars en av de främsta. www.meguiars.se

När man har gjort tillräckligt många misstag och plumpa märken på lacken så inser man att ju enklare man gör det, desto bättre blir det. Drev själv Asken Kiosk&Bilvård på den tiden Gasar-Magnus och M635 forever var unga och vackra. Numer är ju de "och" samt jag behöll resten:)

Vad man till sist väljer är upp till en själv och varför inte göra det den svenska modellen? Kan själv och varför ha nån fritid att göra inget på?:)

Lycka till och grattis till härlig bil!
Asken

Genusforskning, varför försöka uppfinna något som inte finns?
do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
Tack för rekomendationerna!

Detta blev min lista till slut!

Turtle extreame cleaner + vax (jävligt blank och hård yta)
Maguire Inredningsspray (luktar gott)
Samt turtle premium lädervård. (blev mjukt utan att det kändes kladdigt)

Desutom en maguire putsduk vilken jag starkt kan rekomendera.

Spajjjs:
Fråga Spoilernytt, dom påstår att det kan repa inte jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.