|
|
|
|---|---|
| Har E39 från -03 (525 touring, sv.såld) sidoairbags eller liknande i baksätet? Undrar för att jag vill sätta en bilbarnsstol där. Tacksam för snabbt svar! | |
| Det sitter i bakdörrar, takbåge och stolpar bak. Bra beskrivet i instruktionsboken. | |
| Tack för svar! Måste man deaktivera dessa om man ska sätta bilbarnstol där? | |
| Har inte hört att en sidoairbag kan göra mer skada än nytta då man har barnstol, men jag vet faktiskt inte säkert. | |
|
Rent generellt kan man säga att sidoairbagarna inte medför något negativt för barnet. Montera på du. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
| Det är väl inga sidoairbags som standard på E39? Inte på min i alla fall. I instruktionsboken står det att det är tillval. Då står det väl också "AIRBAG" på tygklädseln (eller skinnet) på bakdörrarna precis som på framdörrarna. | |
| Enligt teknikavd. på motormännen så är ingen fara för sidoairbags om man har lite avtånd mellan barnstolen och dörrsidan. Det kan bli farligt om barnstolen har direktkontakt med dörrsidan. | |
| Jag satte stolen bak, tack för hjälpen :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.