|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har letat efter en 328:a nu i ca 3 månader & jag kan inte förstå att folk betalar dom överpriser som råder på bilar från 95-96 bara för att där sitter M-Paket.Missförstå mig inte det är ju BMW = Kvalitè, men jag tycker att 150.000 :- för en bil som är 6-7 år gammal & har mellan 8000 - 12000 mil är sjuka pengar, trots allt är det ju inte Porsche 911 Turbo eller Ferrari vi pratar om. Vill gärna ha synpunkter. | |
|
Utbud och efterfrågan styr ju marknaden! Dock finns det ju alltid folk som testar med högt pris i början. |
|
|
Zodiaken, Offtopic men hur mycket vill du ha för din Z3? Har du bilder på den? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Anders S: Den finns på bmwbörsen. /Per |
|
|
Alexander: Vid bilaffärer får säljaren ytterst sällan det han begär för bilen (detta gäller naturligtvis inte ex en Ferrari 250 GTO och motsvarande extrema fall). Räkna med att de flesta börjar med ett högt utgångspris som ALLTID kan diskuteras om du ringer och visar ett seriöst intresse. Den "perfekta affären" innebär ju att både kund och säljare blir nöjda. En fin 328 coupe (med eller utan M-paket) med ärliga mil och servicedokumentation från 95-96 skulle jag gissa på går på en 120' som slutpris om den rullat 2000 mil/år. Men undantag finnes: "328-Johans" extremt fina 328 -96:a lyckades han sälja för ett mycket bra pris, delvis beroende på en synnerligen vass försäljningskampanj med fina bilder och fullständig information som säkert fick flera 328-kunder att fundera på att lägga till lite ytterligare flis och därmed få en riktigt fin 328 som innebär färre bekymmer. Men genrellt tror jag att de flesta som letar E36:or för 150' istället väljer något som börjar på M... |
|
| Tycker alla E36:or verkar vara ?verv?rderade... Men det ?r v?l s?, efterfr?gan styr priset! | |
|
Jag håller med dig Alexander. Men iofs så får du säkert en riktigt fin för 150'! Självklart styrs priset efter förfrågan som Ni säger och efterfrågan är stor på E36:orna! /Manray/ |
|
|
Jaha då blev det en för sjukt mycket pengar. 155.000 närmare bestämt, om allt går som planerat. Svart met,17" Alpinafälgar, Full M3 optik, creamefärgad inredning (skinn), full utr direkt från fabrik saknar bara farthållare. Mätaren står på 3950 mil & det är en 97:a. Det som skall göras inann köp är kontroll med en vän på BMW om mätarställningen verkligen stämmer och bilen i övrigt med för den delen. Är nervös som fan vill ha en superbil, men det är alltid en chansning. |
|
| Alexander, för 155 kkr ska du inte ha en e36 som ser ut som M3, det ska vara en M3 (fin 95:a skulle jag tippa) För 155 kkr får man en tidig 320 e46 som jag tror blir en bättre affär i slutändan. | |
|
Självklart har Björn rätt, det var en väldigt fin bil men jag fick kalla kårar då modellen funnits sen 92. Jag håller nu på att tappa intresset för att köpa beg BMW. Var och tittade på en igår för 130.000 328 med m-optik. Det var inte i toppskick direkt men såg häftig ut. Alltså inte aktuell den var nog både buskörd & en gammal unfallswagen (krockad). 328 E46 blir för dyr. Bmw gör fina bilar men jag tror jag går över till en lite billigare tysk konkurent inom VAG. Kanske inte samma grej. |
|
|
Varning Alexander! Inte alls samma grej! Har du börjat titta på BMW, kommer du att ångra dig när du sitter i din Folka (Skoda = billigare VW, VW = VW, Audi = dyrare VW). Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Alexander Lindblom, Volov V40 står väl rätt högt oxå i andra hands värde. Det är ju så enkelt att alla vi ju har så mycket som möjligt för sina saker, och beronde på tillgång så styrs priset. |
|
Visst jag förstår vad du menar VillaRosa, men man skall nog vara lite fantast för att ge dom pengarna som en 328 E36 kostar (om den är fin). Karossen är ju ändå lite åldersstigen. Men som så många påpekar så styr ju priset av efterfrågan & bilar på marknaden. Jobbar själv i Malmö & jag kan säga att där finns en uppsjö av 328:or som är i ganska risigt skick. Kanske skulle prova 5-serien (528) då dom kanske har haft mer seriösa ägare. OBS!! Det finns säkert många seriösa 328:a ägare med men men jag letar vidare med öppet sinne numera. Tyvärr är AUDI S4 för dyr annars är den ganska läcker förutom att den är fusktrimmad med TURBO. |
|
| Finns en röd 320 e46 för 145 kkr på BMW börsen. Kanske något att kika närmare på, eller har någon här redan gjort det? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Alexander: För 150 papp.så får du en hyfsad E39 96-97 kanske inte lika hög kulfaktor som en 328, som är kvickare, men E39 är komfortablare. Sedan finns det ju 114 328 96-97 tillsalu på börsen. någon borde väl passa?? MVH Hasso |
|
Alexander: kolla inte bara på priset du betalar när du köper, utan också på vad du kan få när du säljer. Mellanskillnaden är ju din verkliga kostnad (+ drift, service etc). Så om efterfrågan håller priserna uppe idag, är frågan om den gör det även den dag du ska sälja?? Din tanke om en 5-serie är inte så fel. Verkar som att 3-serien är dyrare som beg än 5-serien. Och som du skriver, en 5a kanske inte är lika 'sportkörd'?? Själv är jag mkt nöjd med min 520 E34 (vackraste sedanen!!), kunde varit litet mer motor förstås, men det tar jag igen i 635an. Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jaha då var i budgivartagen igen men denna gången på en bil som ni troligen HATAR. Audi A4 1,8ts -99. Inte lika sportig som 328 coupe, men en bra kompromiss av det mesta. Jaja jag tackar alla som kommit med inlägg det är intressant att läsa er funderingar. Kanske blir det en BMW när vi skall skaffa bil till min sambo, måste bara ihopa nya pengar då det nog blir en 5-serie (lättare med barnvagn) i den modellen. P.S Tar han inte mitt bud så vet man aldrig, men jag är positiv. |
|
| Jag köpte min för 113 000 jag tycker oxå att 150 e alldeles för mycket deom kan fortsätta drömma | |
|
Hej, tycker oxå att priserna på E36 är på tok för höga. När du är uppe i de priserna du har nämnt så kan man ju få en E39:e, det är ju en helt ny bilkonstruktion om man jämnför. Kolla in den här annonsen för att jämföra vad du får: Länk (snyggare fälgar kostar ju inte många tusenlappar att köpa till...) Vill du ha sportigare? Lägg till ca 20-30.000:- så kan du få en likvärdig 535 eller 540. //Daniel |
|
| JIPPIE äntligen väntan är över men BMW får vi köpa till min sambo. Det blev en Audi A4 1,8ts Quattro Avant 01. Sv.såld med 17" org fälgar vinterdäck, klima mm mm mm 8000mil. Jag trivs verkligen jättebra med bilen, den känns mycket nyare än en E36, så alla som tycker BMW e36 är för dyrt kolla upp E46 provade en sån oxå. | |
|
Trevligt, då blev det en ny bil... fast priset blev väl lite mer än för E36:an... //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.