|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hoppas någon här kan hjälpa mig med mitt lilla problem Har sökt på forumet men inte hittat något som beskriver mitt problem. Bilen är en 528 e28 karossen, motorn startar och går fint, tills man pressar upp den till ca 5000 rpm, då börjar den bluddra, ungefär som den skulle gå på 5 cylindrar, ibland kan det gå bra ända upp till 6000, eller ibland sämmre, runt 4000 rpm. Har testat med nytt fördelarlock och rotor, men det gav ingen förbättring. Har även testat att justera tändningen lite på känsla, det blev också fiasko. Om man står still och torrgasar och håller den på ca 3000rpm så hör man att det poffar (inte så det smäller, men ni fattar) oregelbundet också. Kan det kanske vara hallgivaren som spökar? Ska strax slänga på turbo så jag vill helst att den går rent hela vägen innan jag börjar trimma. Har byggt klart hela alltihopa på en annan motor så jag är sugen på att börja nu =) Ha det bra / Jonas | |
| Ingen som har nått bra tips? | |
|
Om jag inte tar alldeles fel så har du ett L-jetronic insprutningssystem på din motor. Det finns massor av hemsidor på nätet som avhandlar L-jetronicsystem, hur dom fungerar och hur man felsöker i dom. Jag använder tom med framgång beskrivningar som avser VW typ1 och Rover. Här får du ett antal länkar att börja leta i: Länk Länk Länk Länk (Engines-> Fuel Systems) Länk Länk Per L |
|
|
Byt soppafilter och tändstift. En bra start/service som ändå skall göras om du nu ska turbo konvertera. Gnistan på stiften är som stärst vid låga varv och minst vid höga varv. Mvh:Jonas B. |
|
|
måste vara förpumpen.. hade precis samma problem som du beskriver.. kontakterna i förpumpen bruka oxidera.. ofta där problemet ligger! öppna bagaget och under de svarta locket så har pumpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.