AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.763

Europabil erfarenheter?

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Någon som har erfarenheter av Europabil i Västra Frölunda och Borås?

Man kan bla läsa detta på deras hemsida:

Europabil skräddarsyr bilen efter dina önskemĺl med högsta kvalité till ett bra pris och kort leveranstid.

1. Europabil kan genom FWG erbjuda upp till 3 års Garanti.
2. Europabil garanterar rätt mätarställning.
3. Europabil garanterar krockfria bilar.
4. Europabil garanterar full dokumentation.

Vi har importerat kvalitetsbilar sedan 1989.

Låter ju väldigt bra, men i dessa tider av lurendrejeri vill jag gärna kolla med forumet om någon har gjort någon affär med dom innan jag slår en signal.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Sök på Ole så hittar du en del incitament som inte riktigt faller i linje med deras försäljningsspråk... ;)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jobbar Ole där, jag trodde han var på Importakuten? Men Esa på Europabil är seriös anser jag.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ole har inget med Europabil att göra! Ole var en skojare med kontoret på fickan som hade "importakuten"

Europabil hade väldigt gott omdöme på den här sidan för ett par år sedan men efter det var det några märkliga händelser som inträffade. Jag tror man måste hålla ögonen öppna men det är ingen firma som har ett rykte om sig att blåsa folk i alla fall. Jag kommer tyvärr inte ihåg exakt vad det var som dök upp för något år sedan.

//Lövet
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Instämmer. Nu har ju Esa flyttat sin verksamhet till hemmet, så man får ta sig till Näset (Niklas Gata 7) istället för Sisjön...tror mao inte de har så mycket lagerbilar längre, utan det är kundorderstyrt sas.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Sorry, my bad. Har svårt att hålla isär alla dessa handlare... :(

M V H
Stephan

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Pratade precis med Olle (ja det finns en Ole på Europabil också) i Borås och han gav ett seriös och påläst intryck. Dock kunde dom inte tänka sig att byta in min bil så den måste jag sälja privat först, de kunde i och för sig hjälpa till med detta.

Blir nog till att lägga ut min 330 på Powerbörsen för att kolla intresset lite. Är riktigt sugen på en M3:a nu. Från Volvo till 330 så blev den gamla devisen mycket vill ha mer ett faktum :-) BMW är härliga bilar!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Ole kontaktade mig när jag letade bil och gav ett seriöst intryck. Hittade ganska snart en bil som kunde ha varit av intresse men jag fick erkänna att jag redan var på väg för att titta på en bil. Han blev då riktigt intresserad av att köpa bilen som jag skulle titta på och letade upp bilen, ringde ägaren och erbjöd genast kontant betalning (Närmare 300.000) medans jag stod på tågperrången mot Göteborg....

Självklart är det först till kvarn men jag kommer inte kontakta dom igen :/

Ägaren ville inte ha kontanter och jag fick bilen. Blev tvungen att retas lite med Ole när jag kom hem igen och berömde bilen som var så otrooligt fin ;)
M3
87
M3limo95
Bmw 520D e61 -08
Europa bil har kursat två gånger vad jag vet.
Talar av egen erfarenhet och jag skulle köpa bil av någon annan.
Sista firman jag rekommenderar.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det var därför jag blandade ihop dem - det fanns ju tydligen flera Ole i branschen. :)

M V H
Stephan

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det kanske är en och samma Ole? Hur många kan det finnas... ;)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ole har kanske gått och blivit anställd istället ;)
Han har ju trots en hel del erfarenheter att bidra med...

M V H
Stephan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.