|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att jag skulle få höra proffsens åsikt... Har en z3a 2,8 ute på blocket.. inget konstigt med den (dock importerad) men i gott skick och ärliga papper.. Men saken är den att ca 60 st till ligger ute på annons och nästan ingen rör sig.. har folk blivit så rädda för bensinpriset eller vad? | |
|
Bensinen har nog mindre betydelse, Z:an används oftast som hobbybil och därmed inte så höga kostnader (bensin). Därmed är prissättningen oerhört viktig för att spekulanter ska lyfta på ögonbrynen. Många förstår inte varför det kan skilja 30" på en och samma bil vilket det nu gör på de utannonserade z:orna ex. 97-98:a. Skick samt urustning är för mig oerhört viktigt och säkert för många som hänger här men för gemene man tittar man nog i det lägre prisspannet. Vet inte vad den ligger på i pris men till rätt pris säljs allt! Lycka till! |
|
| Kan du länka till annonsen!? | |
|
Visst kan jag det! Länk Men som sagt så tänker jag inte bara på mig själv.. utan tycker bara att det rör sig väldigt lite i allmänhet.. |
|
|
Jobbar i bilbranschen och jag kan berätta att det öht inte rör mycket på sig just nu. Bytbil.com har flera tiosusentals annonser mer inne nu än normalt, bara som ett exempel. Begbilslagren är stora på de flesta firmor! Svårt att säga vad sånt kan bero på, men osäkerhet med räntor, olje/bensin/elpriser spelar säkert in. |
|
|
Z3:an är inte någon bil man behöver egentligen, den här typen av bil är det sämsta man kan ha ur ren bilsynpunkt, men om man bortser från dessa nackdelar och vill ha en trevlig, vacker, rolig, och som i mitt fall en cabbe och lite grann att pyssla om, ja då är den en fullträff, men hur många finns det som resonerar så med pengarna i handen, och speciellt som jag läste ikväll att om några år kanske bensinen kostar 20:- litern!!!!!!! och sedan en sak till, det har nog tagits in en hel del bilar i landet, så marknaden är nog mättad och i dom yngre leden kanske inte pengarna finns, är sedan bilen i en vanlig färg ex.vis svart med svart inredning och miltal upp mot 8-10000 mil, ja då finns det för många, varför ska någon köpa just min bil? då det finns ett 50-tal till salu? Jo då behövs det nog vara på gränsen till en samlarbil, ovanlig färg, lågmil, ej vinterkörd, och sedan ett lockande pris, allt detta är en ytterlighet, men först då tror jag en bil blir lättsåld. Jag har hört ett uttryck någon gång att en vara är inte mer värd än de pengar en köpare har i handen, och då kanske priserna måste sjunka på klenoderna om det ska bli lite fler ägarbyten framöver Jag har själv följt säljsidorna av Z3 och tycker det börjat bli väldigt många till salu, därför min egen uppfattning som i mitt inlägg, för det är ju inte så skojigt att behöva pruta på en fin vara men,men,,marknaden bestämmer mvh Uffe/bildock |
|
| Bilen har dessutom några år på nacken nu. Ser heller inte ut som just din bil har M-chassi och sportstolar. Jag skulle inte köpa en Z3 utan de tillbehören hur välvårdad den än är ... | |
| Ser väldigt fin ut, dock är det, precis som magirus säger, helt hopplöst att sälja bil just nu - jag kommer personligen aldrig mer sälja bil i juni och förhoppningsvis inte förrän flera år! =) | |
| *S* Fundera inte så mycket över månaden, förra året var det bra omsättning på bilar så här års. Just nu är det nog en allmän avmattning i konjunkturen som gör att folk är lite mer försiktiga! Tur man redan satt sprätt på pengarna...... :-) | |
|
Rekordmånga bilar > 154000 st är till salu på Blocket samtidigt med stigande räntor och en "orolig" börs. Har en känsla att det är fyndläge för de som ska köpa bil, Möjligen är det visst sug efter bränslesnåla "miljöbilar" men dit räknas nog inte Z3:an. //Ulf |
|
|
Ett litet tips, även om du säkerligen har råd att köpa nya bil. Nyare BMW byggs inte med samma själ&kvalitet längre som de gjordes t o m 2001 tyvärr. Om ekonomerna fått mer att säga till om eller om antalet kvalitetstekniker som gått i pension påverkat det vet jag inte men hyr en eller kläm lite på paneler och känn på dörrklonk och materialval så förstår du nog vad jag menar. Några annorlunda 5 cent:) Lycka till med försäljningen annars! Asken |
|
|
jag bläddrade lite på säljes Z3 och för tillfället fanns 173 st till salu på enbart blocket och det är i Sverige! och dom köparna finns väl inte nu på en gång!! då förstår man att det säkert är många till salu i tyskland också!! och köparna står säkert inte i kö där heller. Kontentan är är ju självklar att priserna kommer att rasa, och dom som köpt sin bil på väldigt kort sikt kanske får förlora lite. Själv så valde jag bil så ingående vad gäller färg, miltal, skick,och årsmodell så jag känner inte risken så uppenbar för tillfället, trots att det endast blir åka av då vädret tillåter så har jag min bil som en klenod i garaget och njuter till stor del att ha den där som putsobjekt och hobbybil, men när den dagen kommer så har nog jag också tappat kapital i bilen, men en hobby måste få kosta lite också. Trots att det idag finns så många bilar bilar som ska säljas finns inte någon i min färg, endast en har utannonserats på dessa tre år jag haft min bil så förhoppningsvis kommer den att vara lika ovanlig då när min Z3 tid är över, som idag och då hoppas jag att någon lika eldskäl som jag tar över bilen mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.