|
|
|
|---|---|
| tänkte byta stötdämpare + fjädrar fram på min e34 -96, måste jag ta bort bromsar m.m. för att komma åt dämparen??? | |
|
Hej, Ja, Du får ta bort bromsarna (det är lättaste biten) Och sedan bultarna som sitter längst ner under fjäderbenet och sedan muttrarna som håller fjäderbenet i karossen. här finns lite info: Länk lars |
|
|
ok, tack! blir att beställa dämpare snart =) föresten, någon som vet om det är jobbigt att byta dämparna bak när man har automatisk nivåreglering??? |
|
| Jag skulle byta dämpare fram, bultarna i nerkant (3 st) satt så in i helvete. Fick loss två den 3 fick jag borra ur. Kan nog hjälpa o värma på dem först, men hällst inte så mkt så oljan i dämparna börjar koka.. :P | |
|
Lånar tråden litegrand och hoppas att det är OK, Jag ser att du tänkt byta dämparna bak, har du orginalhöjd på dämparna eller har du m-paket orginalmonterat på din bil? Har själv en tråd där jag försöker få reda på skillnaden på bakdämparna mellan orginal och sport. Har sport, har köpt beggade orginaldämpare fram och bak, fram ser man direkt en skillnad men jag ser ingen större skillnad på bakdämparna och ej heller någon skillnad på antalet fjädervarv. |
|
|
jag vet inte säkert om det är original eller sport, den är ganska låg bak iaf.. |
|
| Alla E34 är låga bak, fårhållandevis till fram.. Ser ut som alla E34 kör med bly i bagaget tycker jag :P | |
| aa det är sant =) | |
| I och med nivåregleringen så kan du justera länkarmen och även höjden något. höjde min igår då den varit lite väl låg bak. | |
|
ok, tack lars h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.