AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.813

BMW gör bara skitbilar!

Sida 5 av 5
pr
259
protos
E60 520I-04
[URL=Länk
Gu
115
GunnarG
530i -19
Länken verkar inte fungera? Jag fick editera den manuellt:

Länk
Visa användare
27
Terator
325i Sport Cupe -93 Sommarbil
520i Sedan -88 Vinterbil
ni skojar va? jag är bilmek och skruvar dagarna ut och dagarna in. toyota = bruks bil nja asså då vet i fan om jag inte helre köper en gammal sunkig volvo 740 eller 240 är ju tom roligare och toyota går sönder dom med. själv ligger jag och piskar med en bmw e34 525 ix på ca 40000mil som går klockrent fungerar som om den vore ny inga glapp går bra lite rost har börjat komma. de e typ så med alla bilar att same shit diffrent name finns toyotor som går långt bmw som går långt eller som går kort. de handlar nog mest om den lilla triss lotten bara.
Visa användare
27
Terator
325i Sport Cupe -93 Sommarbil
520i Sedan -88 Vinterbil
en sak till varför tar ni inte !!!carfax!!! på era bilar eller på bilar ni vill köpa??
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:))
Du väckte just en 3,5 år gammal tråd..
Jag kommer inte ihåg vad som har sagts i tråden men jag instämmer med föregående talare. Vad är det som händer här egentligen? :)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
OMG! It's alive! Konstigt nog känns det som att jag läste en skitbilstråd nyligen, inte för tre år sedan. Men det finns kanske flera :)
Micleg >> Är du aktiv i flera "skitbilstrådar", det här bådar inte gott och ändå ser du ut att vara en BMW supporter om man tittar på listan av bilar ;)

Skitbil ville förresten min iPhone rättstava till skrotbil. Jag har svårt att se nyansskillnaden där men viss skillnad är det ju. Är det här en skitbilstråd eller en skrotbilstråd egentligen? Vad säger ni?
Sm
95
Smeagoll
BMW 523I -e39 Sedan -97
BMW 316I -e30 Touring -92
BMW 320I -e30 Touring -89
Får jag skryta med min e30 320 touring från 1989 som rullat nu 39600mil med orginal maskin! den är både skattad och besiktigad =)
es
76
essse
Bmw 320i-01
kan säga har samma fel på min den dricker väldig mycket olja får fylla på varannan månad , airbag lampan lyser och slocknar till o från och oljelampan lyser också ibland, tydligen vanliga problem med E46

ga
19
ganador325
e91 320da -06
Jag måste också skryta med min e36 tds, rullat 46000mil, gick igenom besiktningen förra veckan utan problem =)
Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
Jag säljer min Volvo 745. Den har snart rullat 50k men motorn är hur pigg som helst och drar nästan ingen olja. En framskärm, torpedplåten och en dörr är rostangripe och kan bytas för under tusenlappen på skroten. han har inga finesser, han är trög som ett as att svänga innan man kört ett par meter och taket har släppt lite. För övrigt låter han och brölar, vibrerar och skorrar lite. Och han har gått utan ena bensinpumpen i 5 år utan problem =D. han har aldrig nekat en start och han går tamefaan stadigt på 2 cylindrar. En skiftnyckel en mejsel och en hammare så löser du allt (typ). Det är en jäkla bil det. =) fast jag ville ha en BMW nu och den är min lilla älskling =D. Hade även en 745 som jag skulle demontera. jag körde den (utan att veta om det) utan olja (utan att veta om det) i motor och förgasare i typ 4 mil och stod sen och lyssnade med en kompis på motorn och varvade upp den rejält och så innan vi kollade att whoops där var det tomt. den gick lite knackigt på tomgången men var för övrigt inte överhettad =)
Volvo 7/900 är nog bland de robustaste bilar som gjorts! Finns många slitvargar ute på svenska vägar med 50k+ på mätaren och dom bara går och går. Står emot rost gör de också! Synd att inte Volvo (eller nån annan) förmår att tillverka något lika robust och stabilt längre.... Den optimala bruksbilen!

Skulle säga att BMW ligger på medelbilen i kvalitet. På vissa punkter tyvärr lite under medel, tex tygkvalitet i stolar etc, elektronik/buggig mjukvara och rost.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
En kompis föräldrars 745 gick 35000 mil, efter att mätaren nollställts efter 100 000 mil då mätaren tog slut. True story!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.