AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.812

BMW gör bara skitbilar!

Sida 1 av 5
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag är så ofantligt trött nu.

Har en BMW 320i som baaaaaara har krånglat sen jag köpte den.

Svensksåld med 7000 mil på mätaren, full servicebok.

Har bytt:

Kopplingspaket, svänghjul, tändstift + hattarna + kontakterna, luftmassemätare osv..

Det som är fel på den nu är att Airbaglampan har tänt sig och vägrar slockna, den drar massor med olja (och läcker inte), motorlampan tänds ibland, det är kraftiga vibrationer i bilen när man släpper kopplingspedalen, den är alltmer trögväxlad, den har börjat rosta i bakskärmen...

Vad fan är det med denna bilen?!?!

Jag är för övrigt pedant, tvättar bilen ofta och kör mycket lugnt..

Som om inte det var nog så fick jag ett stenskott som spräckte hela vindrutan plus att nån jävel kört på mig på vänstersidan på en parkeringsplats så båda dörrarna behövde lackas om..

Det tar aldrig slut..

Jag ska köpa Toyota!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Måndagsexemplar!?
Tur att du inte körde en Toyota,de 2 senaste händelserna skulle få det att se ut som en pundarholk då! ;-)

Mvh Patrik
Kan du inte skriva ut alla fel? Kan ju vara av intresse för spekulanter på E46. Ägt den hur länge och kört hur långt?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du är trött, kan det bero på omedveten stress tro?

Du bevisar genom det sätt du skött om din bil att du är pedant. Varför inte passa på och njuta av den lite nu då?

Köpa Toyota kan man göra den dan man föds utan intelligens, kanske smart köp men intelligens värderas högre:)
Mvh
Asken
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
toyota, dom tillverkar bättre bilar för brux körning än bmw det är helt klart, men dom är inte lika underhållande.

Hur säker är du att bilen bara har rullat 7k mil? Med dom felen du har och har haft låter som den har gått ngt mer än så.
(och det går att banka mätarställningen utan det går att kontrollera)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Så där brukar det låta när någon köpt en importerad 20.000 milare som bara har gått 8000 mil när den regbesiktades.
Normalt rullar en BMW sina första 7000 mil utan några som helst problem förutom service.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tycker också det är lite FÖR mycket för 7000 mil. En historikkontroll kanske ger svar.
Kloka ord från Asken om stress förresten. Även om skillnaden mellan smarthet och intelligens ;)
men vad är 7000mil en droppe i havet mot japanare
alla bilar går sönder , en annan ganska viktig del är väll vad du får ut av din bil i form av underhållning ,
vill du ha en låda som tar dej till jobbet o hem så köp en toyota .

har kört en del toyota visst är dom pålitliga ,men när man åker någonstans
med en toyota vill man bara att man ska vara framme non javla gång,

jag njuter av varenda meter jag färdas i min bmw ,inte alls ovanligt att resan
är halva nöjet

men de låter som du haft en jävla otur.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
EvergreeN: såga ett runt hål i förarsätets sittdyna och ställ en potta under så har du en riktig skitbil. Sen kan du tjäna pengar på din nya Bajamaja!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Evergreen: Inga ovanliga fel på din bil. Nu är det bara rosten i dörrarna
kvar-:). Trevliga bilar, men någon kvalitetsbil är det inte längre. Fanatikerna kommer givetvis hävda att din bil är ett mätarskruvat lik.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Olja: Så många fel på 7000 mil är verkligen ovanligt. därför kan man lätt misstänka att miltalet inte stämmer.

Steaman: Moget inlägg...
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Tja, mitt svänghjul och växellåda höll iofs hela 9000 mil. Men den var säkert mätarskruvad. En tysk kollega fick bytt LMM, tändspolar och svänghjul på en likadan bil med färre mil. Slump?

/Johan

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Inga bilar är som tidigare BMW eller varför inte jämföra med gamla MB idag vad gäller livslängd. Min 5:a har rullat det dubbla mot denna problembil och inte i närheten av så mycket problem så jag håller nog fast vid att det är ovanligt. Det enda jag bytt maskinellt på 14000 mil är viskokopplingen.
Vad har ni för fel på svänghjulen? Det var ett fel som jag inte har hört talas om på E46 förut.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nu skriver han att den är svensksåld men det är ingen garanti. Självklart tror jag att han dokumentation som stödjer milen. Lider i alla fall med dig och du har säkert inte gjort något fel vid köp. Köpte du privat eller bilfirma? Hur länge har du ägt den?

Motorlampan kan vara en dålig soppapump eller en lamdasond. Finns det några garantier på tidigare byten?

Hur som helst har du haft otrolig otur! =(

Även M635 forever har en poäng! :P
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Adelson: Svänghjulet har vätskefyllda gummikuddar som dämpning. Kuddarna börjar läcka och sen blir det billigt-:(.

/Johan

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag har kört:
-30k mil med en 525 E34, 0 fel.
-40k mil med en 325 E46, inga fel som inte kan förklaras av miltalet.
-10k mil med en 330 E46, opålitlig ett tag, visade sig vara soppapump.

Allt detta mellan 1992 och idag, 325:an rullade dock sina mil på endast 5 år. Och därmed var allt snack om att Bmw skulle vara en skitbil över, kalla mig gärna fanatiker om du vill Olja, men en skitbil klarar inte detta.

Och vad är en kvalitetsbil, Bmw med hög kvalitet i material och sammansättning eller Toyota som sätts ihop i samma fabrik som Happy meal leksakerna? Dessutom förmodligen kemiskt befriad från all sorts körglädje undantaget Supra Mr2 mfl. Att en toyota håller minst lika bra som en Bmw är en klen tröst när man sitter i detta plastlandskap.

Enligt min, och många bekantas, erfarenhet är Bmw inte dyrare än medelbilen att äga men håller bättre och gör livet fan så mycket roligare. Punkt. Om sedan Bmw råkar leverera ett och annat måndagsexemplar så är väl inte det hela världen, eller hur var det med toyotan i stockholm som tappade lacken? Eller alla de avensis som fått byta ut taket pga galvfel eller nått?

Hoppas jag inte förargat en massa Toyotaägare nu, för en bra bil för de som inte bryr sig om körglädje är det.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Lite löjligt att dra hela märket över en kam bara för att du har haft lite problem med din bil. Inga bilar är felfria inte ens papplådan Toyota!
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ja det är ju löjligt att dra alla bilar över en kant, säjer Clubsport drog ju just alla Toyota över en kant.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
En äldre herre ställde samma fråga på ett annat forum, han hade köpt sin sista bil i livet innan han skulle sluta köra, och kostat på ordentligt, en BMW 740, men efter 14.000 mil och oändliga reparationer började han tveka om detta var hans sista bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.