|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 328ci från -00. Glaslucka som funkar utmärkt att öppna och stänga så det är inte det som är problemet, däremot kan jag inte dra tillbaks "innerluckan" i tyg som skymmer själva glasluckan. Ska det vara så? om inte, hur fixar jag till det? tänkte om det var någon med liknande problem. MVH Tom | |
|
Har samma problem på min 330xi, fast jag kan dra skyddet fram och tillbaka, men den har hoppat ur sitt spår så den sitter lite sådär. Du ska kunna dra skyddet bak 5-7cm från kanten, resten ska glasluckan dra med sig in "i" taket. __ Joakim, Karlstad 330xi -01 |
|
| Okej, jo jag kan också dra tillbaks det ett par cm. Men menar du att man inte ska kunna dra tillbaks det helt så man får lite sol på skallen utan att öppna takluckan? | |
|
Man kan öppna skyddet nästan hela vägen. När luckan är stängd tar det stopp innan handtaget försvinner in i taket, så att man får tag i den igen om man vill dra för. Tyvärr vet jag inte hur du fixar felet. |
|
|
På min fd 320d -03 hade jag samma problem som Dreiego. När glasluckan är stängd så kunde man bara öppna innertaket ett par centimeter. När man öppnade luckan så följde innertaket med och stannade i öppet läge när man stängde glasluckan vilket är ok. Stängde man sedan innertaket så gick det inte att öppna igen. Jag hade garanti på bilen och lämnade in den på BMW-verkstad för åtgärd och det var inte billigt...Gick på 11-12' att fixa då man var tvungen att byta ramen runt luckan samt en del plastdetaljer. Det var också rätt mycket arbete med att plocka ner innertaket för att komma åt. Hade jag inte haft garantin så hade jag nog låtit det vara och lärt mig leva med det. ___ //Ulf |
|
| Jag löste nu problemet med en nypa våld. Fungerar klockrent. Ändå, tack för hjälpen | |
|
Då hade du lite tur. Jag försökte bruka lite lättare våld med min men det var stopp. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.