|
|
|
|---|---|
|
"Oj!", är nog rätt ord. Var precis ut och mätte avståndet mellan däckets övre punkt och karossens motsvarande ställe vid hjulhuset (inte övre punkten I hjulhuset, utan den yttre kaross-läppen). Bilen mätte 30 mm i avstånd hjulhus/kaross baktill, men otroliga 70 mm fram. Mina dämpare är verkligen slut och det ger inte något snyggt intryck utifrån. 1) Hur räknar man avståndet? Jag räknade nu 30 mm bak enligt ovan beskrivning, är det måttet man går efter? 2) 30 mm, ptja, vad ska avståndet ligga på? Vad har ni med sänkta bilar enligt mitt mått mätt? 3) 70 mm är rena offroad-stuket, vad bör där vara på en sänkt bil och vad är "orginal" (normal fjäder/dämparsats) 4) Vad rekommenderar ni? Ge mig en fullständig marknadsundersökning om så krävs! | |
rsarits |
Framhjulen har normalt mycket större avstånd däck - skärmkant än bak, man måste ju kunna svänga utan att det tar i. Hur mycket det skiljer vet jag inte, men om jag kommer ihåg så ska jag mäta på min E28, jag har nya dämpare+fjädrar runt om, ej sänkt. Micke |
|
Jag har mätt min mellan hjulcentum och skärmkant. Måtten fram är 38 cm osänkt, 33cm sänkt. Bak kommer jag inte ihåg. /Kalle |
|
|
Kanten p? mina bakd?ck ligger ca 1,5 cm "ovanf?r" sk?rmkanten... Fram ?r det v?l ett mellanrum p? ca 5mm. Mvh Micke |
|
|
på min E28 har jag ca 0mm bak, däcket ligger i kant med skärm, om inte över (har 2 backar öl i skuffen) fram är det ca 10 mm... den är dock sänkt med gasfjädrar runt om, och ganska stum, står jag med mina 80 kg o hoppar i skuffen gungar den max 10 mm. Komforten är nära noll,man känner varenda skarv / sten på vägen... däremot blir det roligare under lite mer aktiv körning..synd att maskinen inte kan prestera så mycket som jag vill. |
|
|
"5599.- Ink dammskydds sats samt hjulinställning (bakfjädrar får du med löst)" Så blev svaret från Aros Auto.. vad ska man säga? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.