AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
936

Tips på var köpa fälgar?

We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Letar efter dubbeleker M 135 18´´ till min e46, original eller replica spelar mindre roll, någon som vet om firma som säljer dessa (ej BMW åf)?
Här finns de med några olika däck till bra pris:
Länk
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Kopior verkar var svåra att få tag på (i Sverige) numera då det sägs att BMW hotat stämma åf av BMW-replicahjul. Om det är sant eller inte ska jag låta vara osagt.

Det går att få tag, prova att googla lite, så hittar du säkert nån liten firma.

Orginal eller kopia är också en fråga för plånboken. Kopiafälgar med bra däck (Michelin, Bridgestone, GoodYear etc) får du räkna med att ge 14-15 kkr. Visst kan man köpa billiga skitdäck och få ett komplett paket för ca 10 kkr, men då har man grepp därefter också.

En uppsättning orginalhjul med däck, räkna med att få betala runt 23-24 kkr.

Dessa säljer iaf BMW-orginalhjul:

www.schmiedmann.se

www.stylabilen.se

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kolla på www.ebay.de

___
//Ulf
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Perfekt, tack för tipsen!
Från Salesafter blir det väl ungefär 17 kkr med Dunlop SportMaxx har jag för mig. Jag köpte lösa fälgar därifrån, och Michelin PS2 från Däckonline. Det slutade på 19 kkr någonting.
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Hur funkar det med lev o betalning till salesafter?

Ska visserligen köra till italien via tyskland i sommar, blir dock lite svårt att få hem de gamla hjulen i cabben :)
Jag gjorde EU-betalning via min internetbank. Den info man behöver för det får man i orderbekräftelsen från Salesafter. Varorna levereras till din dörr efter typ en vecka.
Brorsan har beställt M5 fälgar härifrån:

www.uddevalladack.se

M3 replica 18" 1.630:- styck

Riktigt trevliga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.