|
|
|
|---|---|
|
bilen stinker bensin dom ca10 första milen när jag tankat fullt. går inte vara i garaget när man ställt bort bilen. Det underliga är dock att den inte verkar läka för den ligger på runt 0.9 fastän denna starka lukt. luktar dock inget inne i cupén. har en 328 -95 | |
|
Jag vet inte riktigt vad det kan vara men jag skulle starkt avråda dig från att köra bilen tills du vet vad det är...att du inte upplever en ökning av förbrukningen behöver inte betyda något. Det krävs inte mycket bensin för att det skall stinka... Är det när motorn är igång som den stinker eller stinker den även avstängd/kall? |
|
| haft problemet länge | |
| (råkade trycka enter förtidigt :=) haft detta bekymmer i ett år typ & kört på somvanligt dock. det är i allalägen den stinker sålänge tanken e full | |
|
Säker på att du inte har ett läckage på tankens ovansida? Troligen vid påfyllningsrörets anslutning till tanken. Räcker med att det fuktar lite i skarven för att kraftig lukt skall uppstå. Luktar det bensin finns det ett problem, det gäller bara att hitta det. /L |
|
|
"påfyllningsrörets anslutning till tanken" är det jobbigt att fixa ??? |
|
| hey jeg har haft samma problem det var tanklocket som var utät och då läckede den ut lite der når jeg tankede fullt.. til tider så mycke at man kunne se det på sedan av bilen.. kolla dette | |
| det är inga spår av bensin nedanför tanklocket på själva karassen | |
| ok .. det var värd at checke det ju .. om du tager av tanklocket då er der et utrymme mellan tanklocket och den her bakventilsak som sitter i röret pröv at kolla om der finns bensin der når den lukter | |
|
mak79 jag har en kompis med det problemet. Vid full tank så rinner det ut igen och ner efter bilen samt luktar bensin. Vad gjorde du för att bli av med problemet ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.