|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt och byta upp mig till en 540, det ända som är bekymmret är soppa förbrukningen, på modellguiden står det att 530in drar 1,13 och 540 1,14, lite erfarenheter? mvh //stoffe | |
| 540n går att köra på 1,1 typ, frågan är om 530n inte går att köra snålare än sådär ? | |
| Min erfarenhet är att en E34 M30B30 är törstig och jag kan tänka mig att den drar lika mycket som en 540... | |
|
Antingen är min bil paj lr så ljuger modellguiden, för jag har då ALDRIG varit änns i närheten av 1.14 med min 540. Jag hamnar runt 1.5 när jag kör lugnt och 1.8-2 när jag har gasat lite mer. |
|
|
min chippade 540 -93 så åker jag på 0.95 vid långkörning. original låg den ungefär på litern, sen vet jag inte om mitt feritta system optimerar lite till så den går renare som i sin tur gör den lite snålare. 95- touringen gick vid liter ungefär även den chippad. |
|
|
Landsväg 0.98, Blandad 1.15-1.2 låg min 540 på. Helt acceptabelt med tankte på den motorn. |
|
| Japmax: jag tycker nog du ska ta en rejäl översyn över din motor, den mår inte bra du =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.