AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.474

Färddatorn visar att det är 40 minusgrader...

Ma
10
Maracoja
BMW 523 -96
Hej! Jag köpte en 540ia, e39 igår. Måste börja med att säga att det är en helt fantastisk bil! Men nu är det så att jag, som så många andra e39/e38 ägare har problem med pixelbortfall... Jag har läst mycket här på forumet och kommit fram till att jag antagligen ska skicka ner skiten till en firma i Hamburg som fixar den för 150 Euro, betydligt mycket billigare än på BMW i Göteborg...

Men jag undrar om det ens går o göra det för min del, eftersom att det inte bara är pixelbortfall utan något fel på färddatorn! Den visar nämnligen konstant att det är 40 minusgrader! Vilket det ju absolut inte är! Vad ska jag göra? Är det att byta ut hela färddatorn som gäller eller går det att lösa på något annat sätt? Kan tillägga att jag har GPS/Navi i bilen... om det skulle göra någon skillnad.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Avbrott på kabeln till givaren...t.ex.
Eller så läser du mer i medskickad länk nedan: Länk

Mvh Janne.
ar
15
artur
528ia Touring-00,
635csia-87
Hej! grattis till din nya 540 e39 ,som är MYCKET BRA BIL!!!!!!!!!. Jag tror att din tempgivaren är trasig, den sitter vänster fram under dimljus och kostar ca 180-300kr på bmw. MVH Artur
To
24
TommiN
X5 4.4 -02
Räckte för min del att bara ta loss givaren och rengöra den,funkar finfint nu,hade samma problem som du förut.-40.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mig vetligen sitter den höger fram bakom dimljuset :)
Se upp så du inte kortsluter kablaget till givaren, det har orsakat 2 st generatorhaveri på en 540 vet jag.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ma
10
Maracoja
BMW 523 -96
Tack så mycket! Ska kolla upp det i helgen!
ta bort batteri kabel i nån minut och sen kommer det att fungera
Ma
10
Maracoja
BMW 523 -96
Länge sen jag skrev. Fixade felet för några veckor sen. Tänkte bara skriva att d funkade utmärkt. Köpte en bit kabel och en tempgivare på bmw för typ 350kr, som jag skarvade på. Och nu funkar det som d ska.

Tack för hjälpen! Grymt forum d här. Finns mycket o lära sig :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.