|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar vad den kan vara för problem då 525:an går oroligt på tomgången då den är kall men så fort den blir varm så går den jämnt? Och samtidigt undrar jag om det är normalt att den tickar lite? Tacksam för snabba svar ska kolla på bilen nu på lördag. Mvh Jonas H | |
|
kan va att den inte riktigt kan korrigera bränsle/luft blandningen som den borde, då den vill ha något fetare blandning vid kall motor , kan va temp givare -kan göra bilen något svår startad om de är kallt, luftlekage mm mm . skriv gärna lite mer om hur den går rent allmänt alla motorer har ett mer eller mindre tickande ljud från ventiler/lyftare,spridare. l |
|
|
Lite svårt för jag har inte provkört den ännu har bara hört en inspelning då han står på tomgången.. Och på inspelningen hör man hur den tickar men man tycker att det inte ska vara ngt fel för toppen är bytt för 6000 mil sedan plus kamaxel och den har nylgen varit inne på verkstad av skjustering på ventilerna. Någon som har förslag på varför den tickar eller är det normalt att M20 motorn gör det? Tack för svaret om tomgången! Mvh Jonas H |
|
|
Och en sak till går det att se kamremmen på ngt vis? Tänkte på så man ser att den är fräsch iaf så man tar sig då hem me bilen... För det blir kamrems byte direkt då den kommer hem! |
|
|
ska du se remmen är de bara o skruva dän kåpan .vet dock inte exakt hur de ser ut på m20. hur normalt tickljudet är går inte att svara på utan att ha hört de, men som sagt alla motorer tickar mer eller mindre. Knack ljud därimot en annan femma, inte så bra är bättre om någon som har en m20 svarar på hur mycke deras motorer tickar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.