|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, mera strul tyvärr :( Ibland väldigt sällan, dock oftare senaste tiden så händer det att motorn rycker till, den liksom dör helt under 0.5sekunder. Helt utan förvarning, går bra annars. Ingen betydelse vilket varvtal eller gaspådrag verkar det som har hänt under olika omständigheter. Det jag märkt annars är att motorn när den är varm om jag startar den känns som att den inte startar lika snabbt som annars och är aningens segare än normalt. När jag kallstartar händer det aldrig utan den går igång på en nanosekund och är hur pigg som helst och går hur bra som helst. Verkligen fundersam, kan det vara LMM som behöver rengöras (hur) eller tändmodulen ? | |
|
Sätter en slant på kam- eller vevaxelgivare. Billigast och snabbast blir nog att läsa av felkoderna (4-500:- på BMW). Om det nu är någon av givarna så går de på runt 7-900:- styck, kommer inte ihåg exakt, och är lätta att byta om man har smala armar och små händer (om du har småsyskon eller en sambo eller nåt så ordnar det sig...). |
|
| Okej man tackar, ska ringa BMW och fixa tid för felsökning. | |
|
Japp, hade samma på en 328. Givaren till insugskammen var fel. Nackdelen är att man måste ta bort solenoiden för vanos-enheten för att komma åt den givaren, det tar väl 30 sekunder extra om man har en 32mm block-nyckel... |
|
|
Och en sådan har man om man någon gång tagit bort fläkten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.