|
|
|
|---|---|
| Undrar vad det är för fel på min 323 -79 när ja kör och ligger på jämn fart så ryker den precis som den inte går på alla cylindrar men gasar man bara lite grann så den får ta i mer så går den bra. står man still och håller den på 2000varv ungefär så bludrar den. | |
|
Har du servat bilen nyligt? Isf vad har du bytt/justerat osv... Mvh Janne. |
|
| Jag har bytt tändkablar tändstift fördelarlock och även provat att byta hela fördelaren men den rycker och bludrar endå när man håller upp den på varv och står still. kör man lugnt med jämn gas så rycker den oxå men inte om man gasar på | |
|
Hur såg stiften ut? Mvh Janne. |
|
|
dom har ljus färg. och är vanliga enkla beru Mvh Ronny |
|
|
När du säger ljus...menar du det normala ljusbruna eller mera åt "vitt"? |
|
|
Tändspolen är ju en felmöjlighet...Svårt med dylika fel,men insugsbälgar+insugspackningar kollade? Mvh Janne. |
|
| Det är normal ljus färg. tändspolen är bytt oxå. insugsbälg är hel den har ja kollat och slangar. men insugspackningen mot topen vet jag inte har ej kollat det. Mvh Ronny | |
|
Jaha...kollat bränsletrycket att det är ok före mängdmätaren? Kollat att spridarna flödar som det ska...sprutbilden ok på alla spridare,fin stråle? Tändningen är ok? Fördelaren som du bytte till är helt säkert ok? Alla vaccumslangar sitter som dem ska och har inga sprickor osv? Bytt rotor? Bränslefilter bytt? Finns ju mycket att lista och sådana där fel kan vara lite svåra att få till....men många med liknande problem brukar lösa dessa med en rejäl service... Systematiskt letande/felsökande kan ta tid,men det är det enda jag nu kan säga om problemet ditt...tyvärr. Mvh Janne. |
|
| Tändningen är kollad och är okej. rotor är bytt. vaccumslangar är okej. bensin filtret är nytt oxå. spridarna har ja kollat o va ja tycker så duchar dom bra. bränsletrycket har ja inte kollat. kan det bero på det tror du? | |
|
Tja...efter du har kontrollerat det också så har du gjort en hel del i ditt felsökande i alla fall... Vet inte vad det ska vara för tryck före mängdmätaren,men över 3 bar bör det vara iaf...kanske så mycket som 3,5bar..vet inte, men kolla i någon Haynes el. dyl.. Kollat vad du ska ha för co-halt? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.