|
|
|
|---|---|
|
hej hå! har en bmw e36 328i -95 Och nu har jag beställt bakre länkarmsbussningar, spindelleder innre och yttre. Då är mina frågor för tillfället, innan jag ger mig in på detta. Är det något speciellt jag behöver tänka på? Behöver jag några speciella verktyg? Hur får man löst de gamla på ett bra sätt? Antar att jag måste pressa fasst de nya länkarmsbussningarna? Vad är bäst där? Kan jag arbeta på min gamla brygga? Är mycket tacksam för alla svar! allt som kan hjälpa är mer än välkommet! x) Bmw OWNZ | |
| ingen som har några tipps? :/ | |
|
Byta alla leder = köp nya länkarmar, KOMPLETTA, runt 900 :- / st, sparar dig galet mkt arbete. Bussningarna är bara att vålda bort, slå ut dom på valfritt sätt, dom är ju enkla att ta lös, så skruvstycke och lite fantasi löser det enkelt. Montera nya bussningar, pressa in dom, skruvstycke funkar bra, eller gänstång med stora hylsor. Det mesta går att fixa med lite fantasi, fantasi är viktigt. För övrigt har jag sett massor med guider om precis det du undrar över, sök på BMW DIY E36 på google. |
|
|
okej tackar. fixade detta med lite svordommar 180 ihjälslagna myggor och 14 doser snus x) backvagnen då? bilen går sjukt mycket finare på vägen nu. men hänger inte rigtigt med bak, om man tar in nån till i bilen känns det ganska väl. antar att man får riva ut det messta för att komma åt där? har kollat lite på diy, och ska kolla mer. (4hjulsinställning efter detta) tack Bmw OWNZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.