|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja, varför inte dra en sex-filig autostrada från Gävle/Dala-området upp till nordligast belägna tätort så underlättar det betydligt för oss i transportsektorn för jag tror inte Banverket kommer att hosta upp några triljoner ojrå för att rädda järnvägen... Att Danderyd betalar ohälsosamt mycket kan väl höra ihop med att dom även har dom största lönerna/inkomsterna? Är inte helt påläst i ämnet men på brorsans gata i Täby har samtliga nära miljonlöner. Förstår Lövet men måste samtidigt hålla lantisarna i handen för storstäderna producerar inte speciellt mycket varor som är livsnödvändiga tex mat. Men i övrigt tycker jag det finns möjligheter att utveckla samhällstrafiken, iaf i min hemby, för att dra ner på pendlandet med bilar för vi har ju både järnväg och buss åt alla väderstreck. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Som Skåning befinner jag mig långt ifrån händelsernas centrum och är inte särskilt berest. Men i Stockholm är vägarna ofta under all kritik. Ingen som har koll på vad vägnätet kostar i underhåll per invånare i resp. län. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Vägarna i Norrland är ofta en ren trafikfara oavsett hastighetsbegränsning. Om inte vägarna är nära större städer så är dom ofta fulla av hål, lappade. stora asfaltsbulor, att hålla 110 där som det ofta är tillåtet är faktiskt en stor risk. |
|
|
Personligen så har jag inte märkt av något sämre skick på E4:a runt Sundsvallstrakten fast jag är inte ute och åker särskilt mycket. I regel bara några mil norrut och sen tillbaka. Norr om Härnösand är det iofs en hel del hål i vägbanan och börjar bli gränsfall.. Tycker att de större Europavägarna (t.ex. E4) borde hållas i bra skick såväl i syd som i nord. Sen är det lite löjligt att komma med massa känslomässigt trams om hur Stockholm får stå för hela kalaset längre upp längs Norrlandskusten. Som Janne skrev så bidrar de nordliga länen med en hel: Skogsresurserna, Gruvresurserna, 50% av all electricitet (älvarna), Upplevelseindustrin i fjällvärlden och en hel del utländsk turism på sommaren. Nog bör väl åtminstone potthålen på E4 få täppas till? En sån enkel sak och så spårar diskussionen ur med fördelningspolitik mellan syd o nord.. Alla någotsånär trafikerade vägar i HELA detta avlånga land bör ju om resurser finns hållas i gott skick. Och resurserna finns men används de effektivt? Länk Svekke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.