AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.874

E9x M3 priser och rabatter

Sida 1 av 2
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Håller allvarligt på att snegla på en E90 M3. Min 335a må vara lika snabb rakt fram med trim i men efter att ha provkört E93 med nya DKG lådan är jag helt såld.
Jag kan inte leva utan det ljudet och det chassit.

Undrar nu vad ni andra som beställt M3 har fått för rabatter? Vissa säger att det sålts dåligt med M3 i Sverige och att det därför går att få över 10% rabatt, andra säger tvärt om.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
"Min" kontakt när jag pratade lite löst i Solna indikerade helt OK rabatter på M3. Framförallt på lagerbilar som finns hos handlarna och som stått där sedan lansering i princip... Tror många väntade på DKG-lådan och att de manuella bilarna inte är lika poppis.

Jag tycker du ska testa och pruta. Vet man jobbat för högtryck på fabriken för att få ut tillräckligt med DKG-M3:or så läget kanske är annorlunda vid nybeställning vs bil i hallen när det gäller rabatter. Speciellt om man ska ha DKG-lådan.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
acey: Tack för svaret :-) Jag fick initiellt 9.3% rabatt som första bud men har som sagt hört att det går att få lite till. Kommer utan tvekan köra på DKG lådan och funderar på ganska exakt den kombo som bilen överst i denna Länk har.

//Joakim

Njuren
Nice! Galler sadana rabatter pa alla BMW modeller?

off topic
Bulan pa huven passar verkligen inte pa M3 sedan tycker jag, kan man avbestalla den tro?

"the things you own end up owning you"
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Hillstreet> lagerbil eller nybeställning? vilket totalt värde på extrautr har det handlat om i så fall?

hade det handlat om en 335 E92 hade väl allt över 8% för en privatköpare varit generöst om jag förstått saken rätt? dock kanske lite ytterliggare marginaler på M3an?

Njuren> nej och nej :)
Hillstreet:

Trevligt färgkombination på bilen i länken det enda som ska ändras är till DKT lådan.

Tror inte du kan räkna mera än max 10% på en nybils beställning på en M3:a. Däremot kan du få bra deal på en lager där finns det nog större margnal.

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Lite OT men upplevde du auto-läget på DKG lika "bra"/harmoniskt som din nuvarande automat?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
en grej till som gärna ska till i specen är individual-ljudet, verkligen bra skit.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
HFR: Automaten i 335 är sjukt bra men DKG tar det till en helt ny nivå.
Vettefan om 10000 extra för individual ljudet är värt det, Hifi med DPS blir nog najs nog. Blir nog tyst i bilen så jag kan höra motorn för det mesta ändå :-)

Njuren: Bulan på huven är inte bara kosmetika, den är där av en anledning :-) Kolla filmen här -> Länk där de tar upp bulan på huven en kortis. Bästa M-filmen på länge för övrigt. Klicka på Play all.

starre: Du har ju sett hur feg jag är med färger i min nuvarande, toksvart överallt. Tänkte försöka liva upp det lite :-) Det enda jag är orolig för är att jag sett att Fox Red nästan blir rosa i starkt ljus, iallafall på bild. Körde E93 M3 idag igen med den klädseln men jag kollade inte tillräckligt noga.

//Joakim

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Individualljudet är mkt bättre än Pro logic 7 eller vad det nu heter.
Ang rabatt så ligger det väl ungefär som ni säger. Men inte är det väl avgörande om man får 8 eller 10% när man köper bilen?
Fox red är mkt snyggare än på bild. Framförallt mkt snyggare än den porröda som fanns till e46.

Jonas

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jonas>
Håller på sätt o vis med dig, men 2% är ändå 14k i sammanhanget, och jag har inte varit med om en enda bilfärsäljare (bortsett från möjligtvis Lexus) där "servicen" skulle kunna vara värt dessa pengar.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
*bil-färs-säljare* :)
bilförsäljare ska det vara
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
1% rabatt motsvarar nästan skillnaden i pris mellan Logic7 och Individual så visst tycker jag det påverkar =)

//Joakim

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
var det en nybeställning du åtnjöt 9,3 på Hillstreet?
den enda rätten färgen på nya m3an är vit! där snackar vi!
mmm...drooling :)
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
HFR: Ja det var på nybeställning

//Joakim

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Jaha, då kan jag sitta här och bli avundsjuk på ännu en person som hostar upp och köper M3 E9x.... :)
Jag är såååå sugen på en sån bil efter 2 dgr med den..puuh!

-Hillstreet, tills den kommit ned i pris som beggad kan jag ju köpa din 335T..
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
PappaPatrick: Vi kommer nog sälja 335an efter vintern ser det ut som.
Har ett par månader kvar innan vi kan lösa leasingen på den.

//Joakim

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Hillstreet: Ok, tack för infon!
Då har jag nog blivit knäpp av abstinens.. :)
Har redan gått 3,5 mån sedan jag sålde min och det är, i sammanhanget, riktigt tråkigt utan..
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hillstreet, vet du ungefär vad 335:an kommer kosta?
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
BjörnB: Kika på de som ligger ute nu på blocket + bytbil och dra av ett halvår i värdetapp. Den är på service nu och får två nya turbos, fabrikationsfel tydligen. Trevligt med nya uppgraderade turbos dock.

//Joakim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.