AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
658

Får inte in silentblocken hela vägen e28

To
19
Torandi
518i -82
Happ, då var jag där, silentblocken glider inte in hela vägen, pga bulten. Den verkar sitta helt fel, hur ska jag få in den i hålet i blocket?
To
19
Torandi
518i -82
Bild på fanskapet:
Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
På E34an så tar man loss bulten. Man knackar på den så lossar den uppåt.
Lars

To
19
Torandi
518i -82
Med hjälp av min pappa fick jag tillslut in bulten i hålet, han tryckte på aluminiumsaken i bussningen och jag bände (vilket knappt påverkade den alls) bulten med en kofot så att den hamnade i hålet.

Tyvärr fick jag inte in bussningen hela vägen ändå, och den sitter nu 1cm utanför. Imorgon är det jag som ringer bmw-verkstaden och kollar vad det kostar att få den andra bussningen isatt och den första ordentligt itryckt.

Om det är någon i sthlmsområdet som har en verkstad som kan göra det hyfsat billigt är det här chansen :P
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Kan tänka mig att den inte gått riktigt rakt in, då stannar den som din har gjort. Det är jäkligt,riktigt jäkligt. Det är "lättare" på en lyft som sagt. Gjorde det med ett långt rör och en stål platta som mothåll mot golvet och sänkte hela bilen tills den var inne.

Mvh:Jonas B.
Visa användare
136
Undie
325i E90 -05
Bara du får i bulten i hålet så du kan dra åt, så kommer den att krypa på plats efter en lite testrepa =)
Visa användare
136
Undie
325i E90 -05
Sorry jag läste nog inte riktigt =)
knacka på bulten så hoppar den ur o hamnar under baksätet.. sitter en liten plast täckbricka över den =)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Aluhylsan ska i ett hål i karossen, som centrerar.
Har du fått i bulten, som förövrigt går att lossa uppot så är de bara att dra åt, vill den inte gå i dra åt lite grann och slå tills den hoppar i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.