|
|
|
|---|---|
| Happ, då var jag där, silentblocken glider inte in hela vägen, pga bulten. Den verkar sitta helt fel, hur ska jag få in den i hålet i blocket? | |
|
Bild på fanskapet: Länk |
|
|
På E34an så tar man loss bulten. Man knackar på den så lossar den uppåt. Lars |
|
|
Med hjälp av min pappa fick jag tillslut in bulten i hålet, han tryckte på aluminiumsaken i bussningen och jag bände (vilket knappt påverkade den alls) bulten med en kofot så att den hamnade i hålet. Tyvärr fick jag inte in bussningen hela vägen ändå, och den sitter nu 1cm utanför. Imorgon är det jag som ringer bmw-verkstaden och kollar vad det kostar att få den andra bussningen isatt och den första ordentligt itryckt. Om det är någon i sthlmsområdet som har en verkstad som kan göra det hyfsat billigt är det här chansen :P |
|
|
Kan tänka mig att den inte gått riktigt rakt in, då stannar den som din har gjort. Det är jäkligt,riktigt jäkligt. Det är "lättare" på en lyft som sagt. Gjorde det med ett långt rör och en stål platta som mothåll mot golvet och sänkte hela bilen tills den var inne. Mvh:Jonas B. |
|
| Bara du får i bulten i hålet så du kan dra åt, så kommer den att krypa på plats efter en lite testrepa =) | |
|
Sorry jag läste nog inte riktigt =) knacka på bulten så hoppar den ur o hamnar under baksätet.. sitter en liten plast täckbricka över den =) |
|
|
Aluhylsan ska i ett hål i karossen, som centrerar. Har du fått i bulten, som förövrigt går att lossa uppot så är de bara att dra åt, vill den inte gå i dra åt lite grann och slå tills den hoppar i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.