|
|
|
|---|---|
|
Har kikat lite på bla bildelsbasen efter en katt till min 525 92:a Dom flesta av dom har gått över 23000 mil och och priser som begärs är oftast minst 2500kr vilket jag tycker är på tok för dyrt. Jag vet att det finns universualkatt med det är inte ett alternativ just nu. | |
|
Lät lite dyrt,det kan jag ju hålla med om...när det finns nya katalysatorer för en billigare penning än så.. Katalysatorteknik t.ex.(har dock ingen egen erfarenhet av denna firma tyvärr) är ju en firma som pysslar med bl.a. ersättningskatalysatorer,kan inte det vara nå´t? Ok...visst..inte direkt anpassade till din vagn kanske och du ville ju inte ha en sådan lösning, men med lite muffar/adaptrar och svets tillgängligt så tycker jag det vore ett bättre alternativ. Köper du en begagnad katalysator så finns det ju ingen garanti att det håller mer än "ett tag" i bästa fall och du kanske får göra om hela proceduren igen inom kort.. Jag skulle iaf inte ge mer än max 1500kr för en begagnad katalysator som man egentligen inte vet någonting om i skick...ja,man kan naturligtvis kika in och åtminstone se till att "kakan" är intakt, men det är ju en chansning i vilket fall.. Mvh Janne. |
|
|
Hade jag haft svets tillgängligt så hade detta inlägg aldrig skrivigt, då hade jag köpt en universualkatt direkt. Tycker skrotens priser över lag är lurendrejeri |
|
| Länk + universal < orginal :) | |
|
Tja...du gör ju som du vill naturligtvis. Men om du nu tycker att det är för dyrt med ett begagnat från skroten så finns inte så mycket andra "billiga" alternativ kvar...Tja,du kan väl kolla på diverse andra annonssidor,typ blocket osv för att kolla lite till.. Skroten sätter antagligen priserna så pga att det går att sälja dessa begagnade kattar för detta pris. Mvh Janne. |
|
|
Jag tänkte sälja bilen eftersom det även måste bytas ruta. men jag får se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.