AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.013

E55 amg funderingar?

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Hej alla är kanske inne på att köpa en merca :)
Det är en e55 amg w211 det är den kompressor matade v8 på 476hk..

Är det någon som har någon som helst erfarenhet av dem, alla svar uppskatas, och om det är några kända fel på dem??

Bilen som jag funderar över är den här
Länk

Tack på förhand ;)

Mvh//Cado
Jag vet tyvärr rätt lite om den här modellen. Tänkte själv köpa en w210 e55 tidigare.

Hur som helst så är det en grym kärra enligt min mening. Skulle gärna ha en själv, fast den prisklassen som du söker i känns lite för svettig för mig tyvärr.

Grym kärra, jag slog till på en mercedes efter att kört 750 e38. Känns lite mindre sportigt men trevligt jäsigt.

Kör på säger jag!
skulle hellre köpt en m5 e60 fast de klart dem kostar nog lite mer
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Visst kostar dem lite mer, men det är inte det som är grejen, har på sistonde innsett mer och mer att jag vill ha ganska mycket komfort med en häftig motor, och just den mersa passar mig som hand i handske ;) Men vem vet jag kanske ändrar mig har både mercan och en m5 på g så vi får se vilken det blir ;)

Någon som har erfarenhet av Gubb merca :)
tjena cado, jag är inne på en sån också måste bara säga att jag tycker du gör rätt val,, fyfan vad snabb den är, jävligt skön att åka i också men jag tyckte ljudet va lite klent, hehee kanske inte va till så mycke hjälp men men,, lycka till
Gubbmerca e bra grejer. Våga vara gubbe!
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
hej, japp jag har några hundra mils erfarenhetr av en W211 E55 T 05:a. Otroligt trevlig bil. Det enda negativa är väl att det är väldigt lätt att bli av med körkortet... Realistiskt sett är E55:an snabbare än i stort sett allt ute på stan. Man ska vara riktigt duktigt på att växla om man ska hänga med i en manuell bil, oavsett hästkrafter. Om man ska var petnoga så hänger ju bromsar och väghållning inte riktigt med när det går fort. Bakdäcken äts upp rätt fort också... 700 mn brukar ju ha den effekten... =) Kollar just nu på ett sport-system från eisenmann. motroljudet är helt ok i standard men jag vill gärna att det ska låta lite högre. tror det komemr landa på ca 20000kr ink. montering.

Mvh

//erik

ez
190
ez_ric
hej, japp jag har några hundra mils erfarenhetr av en W211 E55 T 05:a. Otroligt trevlig bil. Det enda negativa är väl att det är väldigt lätt att bli av med körkortet... Realistiskt sett är E55:an snabbare än i stort sett allt ute på stan. Man ska vara riktigt duktigt på att växla om man ska hänga med i en manuell bil, oavsett hästkrafter. Om man ska var petnoga så hänger ju bromsar och väghållning inte riktigt med när det går fort. Bakdäcken äts upp rätt fort också... 700 mn brukar ju ha den effekten... =) Kollar just nu på ett sport-system från eisenmann. motroljudet är helt ok i standard men jag vill gärna att det ska låta lite högre. tror det komemr landa på ca 20000kr ink. montering.

Mvh

//erik

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Den motorn har potential att låta otroligt skönt, jag vet av erfarenhet då det finns en SL55 med sportsystem i närheten där jag bor...men visst låter E63 ytterligare lite bättre, tycker jag!
ez
190
ez_ric
ja, jag håller med E63:an är snäppet vassare när det gäller ljud. dock tror jag inte det skiljer så mycket i prestanda. mercedes hävdar ju 476 hästar i E55:an men jag har läst att detta är en rätt blysam siffra och att det troligen handlar om 500 hk + SL55 gjorde väl närmare 330 km/h standard på nardo?

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det låter lovande det här grabbar ;)
Eisenmann kommer att åka på så småningom...
ez_ric
Har du haft några strul med bilen, några kända fel som du vet finns??
ez
190
ez_ric
små elektronik-problem har jag haft några tyvärr. bilden har dynamiska säten (sådana som blåser upp stöd i sitsen vid kurvtaging). detta la av på passagerar-sidan och behövde ett verkastadsbesök. sen fälls inte alltid höger sidospegel ut vid start (de är inställda på att alltid fälla in sig vid avstängning). småsaker som sagt...

jag känner inte till några kända fel men jag måste erkänna att jag inte är jätteinsatt på mercedes modeller.

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
ez_ric;

det ryktas att den berömda Nardo-bilen hade något "uppskruvad" motor, med påföljande kompressoremshaveri som följd litet senare...de flesta bilfabrikanterna preppar tyvärr sina bilar inför journalisternas provkörningar.

Men visst, på Youtube florerar videos där E55:an nästan är snabbare tom, så vad vet jag - marginellt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.