|
|
|
|---|---|
|
Motorn läcker olja och det ryker om den...De på Bmw sa att det var ventilkåpspackning och den har de fått bytt nu men felet uppstad igen efter de hade bytt den...En kompis till mig har sagt att det kommer blårök ifrån bilen då¨jag gasar...vad innebär det? Vad tror ni att det kan vara för fel? Niklas Olsson, BMW M3-94 | |
|
Låter tyvärr som brusten topplockspackning.... Inte bra med blårök, olja sipprar in i ventilerna. Kolla upp på din verkstad snarast! /K |
|
|
Okej, kan man byta topplockspackning själv? Hur mycket kostar en sån packning och hur mycket ska BMW ha för att byta den? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Ventilkåpspackning brukar vara billigt, ett litet ingrepp. Men topplockspackningen är något helt annat, jag vet inte vad det kan kosta...men var beredd på minst 5000:- Ring din verkstad och boka tid för felsök! Mvh Klas |
|
X_Brace |
Att byta topplockspackning på en m3:a kostar mellan 13000-15000:- beroende på vilken bmw verkstad som utför arbetet. Pris skillnaden på bmwverkstäder beror på olika lokalkostnader. Mvh X-Brace |
| Hua! | |
|
ojoj, hoppas att det inte är topplockspackningen...Då blir det dyrt... Mosse: Om man lämnar in bilen då för felsökning...är det garanterat att de hittar felet då? Vad kostar en felsökning? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
X_Brace |
Det kostar 13200:- om man lämnar in bilen på BMW i Vimmerby. Känner en som brände sin topplockspackning på en M3 av 93års modell. Och det är ett hästjobb om du ska byta den själv. Det mesta lär säkert gå bra men man måste ställa in vanosen när man river toppen och det är ingen barnlek det kan jag lova!!!! |
|
Skrämm inte upp grabben i onödan. Behöver inte alls vara topp packningen. Det är bara att åka tillbaka till dom som bytte ventilkåpspackningen och höra.... Lycka till!!! |
|
|
Stämmer.. Det kostade 12200:- att byta topplockspackningen på BMW i Vimmerby, förra ägaren till min M3:a hade oturen och fick byta. X_Brace var det en dakargul M:3 93:a som din kompis hade och ifall han bor i Västervik så är det nog hans gamla M:3 som jag köpte. |
|
|
Niklas! Hoppas det löser sig med ditt bekymmer. Bor du i skånetrakten så hör med need for speed i Malmö 040-977919, prata med Tobias han är duktig på M bilar. Hur långt har din M3a gått? |
|
|
Felet på min M3:a är att vevlagrena har skurit och sen så e det nåt fel på kolvarna. Så det billigaste alternativet blev att byta motor. Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.