AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.734

Färddator + pppp: vad göra?!

Har efter stereoinstallation då ja bröt strömmen fått upp pppp på färddatorn och kan inget göra alls med den..
ja vet de finns en sökfunktion och har testat den mer än väl men inget hjälper! har pratat med verkarn på bmw som sa man skulle sätta nyckeln i läge 1, ta av minuspolen vänta nån minut sätta på den igen och starta bilen så ska den va nollställd men inte ens detta funkar!
är btw stora färddatorn som är original så de kan ju inte vara nån felinstallation heller och den funka felfritt innan så borde ju inte ha pajjat heller..

nån som har nåt tips på vad man kan testa?
ingen som har någon som helst idé?!
Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
Pröva att ta av minuspolen på batteriet i ca. 20 min, så gör du en reset på allt!
Har du kollat alla säkringar?

I luv my Beemer !

Länk
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Det kan ju vara så att en av de kablar du använt för stereon inte är lämpad för detta.
Prova att koppla ur stereon igen och nolla sedan datorn för att se vad som händer.
Kolla anslutningarna till OBCn Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
fiatlux: har testat ta av minuspolen utan framgång, tycker mej ha kollat alla säkringar både under huven och under baksätet..

MMM: ska kolla dedär med steron, skulle kanske kunna vara nåt tjafs där men känns dock inte så, men värt å titta iaf..

kapten: kollade anslutningen men mitt otränade ögan kunde inte reflektera över nåt som var fel, men vad vet man när man inte riktigt vet hur de ska se ut =)
Här vare nya bud Länk i länk ett så ska det räcka med läge 2 på nyckel alternativt att starta bilen?!

Mysko fel, hade min bil strömlös till och från under motorbytet i cirka två veckor inklusive inkoppling av stereo men allt fungerar som det ska, ja ja ialla fall det mesta förutom snittförbrukningen som alltid är 39,5....

kollade med stereon men de gjorde ingen skillnad, har ju inte använt några andra kablar än de som satt i den gamla så skulle ju vara konstigt om de var de..

mm de är väldigt mysko! funderar på om de är färddatorn som pajjat? men de känns ju som oxå lite konstigt.. man skulle haft nån annan å testa med å se..

de står i senaste länken där att man ska hålla inne reset-knappen med en penna, men ja hittar ingen jäkla reset-knapp på min färddator?!
Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
Du kan pröva att ta ut den och sätta i den igen och kanske kolla om kabelstammen på baksidan sitter ordentligt..

har haft ut den ett par gånger, de ser då bra ut, kabelstammen ser ut att sitta som den ska..
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
kolla även kablarna till instrumenthuset.
PPPP betyder att den kan inte läsa in data från eeprom som sitter i instrumenthuset.
Lars

aah där var de nåt nytt! får ta å kolla hur de ser ut där bakom!
tyckte inte ja såg nåt konstigt bakom intrumenthuset heller, dom 4 kontakter som fanns satt som dom skulle..

finns de nån annan kontakt som kan ha glidit isär kanske?
Eftersom jag aldrig stött på problemet själv så forsätter jag att bidra med länkar... =)) Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
ja de är ju schysst! =)
snart måste ja ju nästan köpa mej en till färddator bara för att få bekräftat så de inte är den som är knas.. men om de är den som rykt borde väl inte pppp lysa heller?
Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
Har just läst på Länk att man kan koppla bort OBC´en i 3 timer för att resette den..

I luv my Beemer !

Länk
ahaa okej, får hoppas de funkar då :) tog nämligen ur den igår om hopp att om man plocka ur den en längre tid så skulle den nollas :)
dock så fattar ja absolut ingenting av tyskan som står på länken :/
nuuu jäklar i satan funkar den!! :P tack alla som engagerat sej å hjälpt till :)

läste att kodpluggen för min sitter i kombiinstrumentet som är kopplat med ccm.. har haft den i garage å inte kört nåt på hela vinter så felet var inte längre bort än att rengöra och spraya på lite kontaktspray på ccm och byta alla säkringar som har med dom att göra så blippa den igång! :P
Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
w00t!
ro
5
robert lindelof
525tds touring -93
520i -85
520i touring -97
har prescis råkat ut för samma sak pppp i displayen efter att batteriet gav upp en cell gav upp. monterade ett nytt och då dök det upp får inte bort det.
läser igenom läkningarna här får testa de tipsen å se om nått funkar.
ro
5
robert lindelof
525tds touring -93
520i -85
520i touring -97
inget av tipsen funkar troligt att den gått sönder ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.