|
|
|
|---|---|
|
Är nu ute på jakt igen efter en trevlig bil till mig själv. Lutar åt 330 eller kanske m3. Nu har jag hittat ett fint objekt som jag nog tänker åka och titta på. Har bara ett problem, ägaren verkar skeptisk till att teckna blockets begagnatförsäkring för att få bilen såld, vilket jag nästan har som krav för att köpa en ca 10 år gammal bil. Varför är han det? Ska man tyda detta att det är dags att leta efter annat objekt? | |
|
Fråga honom om varför? ;-) Han har ingen anledning att tveka om det inte visar sig att han kan fylla i formuläret med gott samvete. Vägrar han skaffa försäkringen trots att du betalar skulle jag nog undra varför, han har ju inget att förlora. //Lövet |
|
|
han behöver ju inte göra det INNAN ni har kommit överens, säg till han att affären är i hamn och att ni tecknar försäkringen när ni skakat tass liksom. precis som andreas_lofgren säger Han har ju absolut inget att förlora då försäkringen är mellan köparen och försäkringsbolaget. personligen anser jag det som en rejäl trygghet och jag ser absolut mer på annonser med denna försäkring. Har själv haft glädje av den och bara försäkringskostnaden överstiger ofta den totala kostnaden. jag trotr hans skepsis är grundad på att hjan inte vet vad en blocketförsäkring innebär. Upplys han och be han läsa lite mer om den så mjuknar han nog. Alternativt skippa han och köp en av alla andra M bilar som säljes. Det finns alltid fler fina bilar även om det inte alltid känns så ; ) Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.