|
|
|
|---|---|
|
Är detta verkligen en Bmw-originalfälg till 5-serie? Vad heter fälgen?: Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Denna månne ?. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag skulle säga att det är Radialeker style 118. Enligt Länk så är detta en fälg för 6-serien vilket ger ett något lägre ET än original för E60/E61. Det finns i både 8x18" och 9x18" Enligt Länk så håller dom med om att det är till 6-serien, dock så finns enbart 8x18". För övrigt med samma artikelnummer som det i Hassos länk. ___ //Ulf |
|
| Knappast något som man skulle benämna som originalfälg för 5-serie med andra ord, då det i annonsen faktiskt också går att utläsa ET 14. Kanske svårsålt till 6-serie trots priset? Vad kan 6 mm minus i ET göra för körbarheten? | |
| har också spanat in den fälgen på den butiken men , det är ju ett rätt bra pris 10 kakor för fälgar + falken däck. | |
| Ja det verkar vara nåt lurt om det verkligen är en originalfälg. För 10' kan man väl annars stå ut med lite extra stänk på sidorna. | |
| Jag hittade en tysk brodersite med bilder på denna 6-seriefälg på en svart 5-serie och slog till.Kan bara konstatera att fälgen passar mycket bra till bilen med sina 6 mm bredare gång. Tidigare hade jag 17 tum rft och kan lugnt konstatera att byte till ickerft 18 tum gjorde bilen mindre stötig och framförallt tystare. | |
| köpte du fälgarna från gummibutiken.se? | |
| jepp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.