|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Ska köpa sänkningssats och nya fälgar till bilen. Nu till mitt problem. Jag har en BMW E46 Touring som är M utrustad. Den är väl fabrikssänkt? Länk Så nu när jag ska köpa sänkningssats så stämmer väl inte angivelserna på sänkningen eftersom dom refererar väl mot standardutrustad bil? Jag menar sänkningen blir väl inte lika mycket som sänkningssatsen ska ge eftersom bilen redan är sänkt? Vill sänka bilen så mycket det går. Bryr mig inte om att bilen blir stötig och lite mer opraktisk vad farthinder mm. Dessa fälgar ska på plats efter sänkningen. Länk Tack på förhand! | |
|
Satsa på coilovers så får du den max sänkt. Jag har H&R 55/35 sänkning på min men hade hellre haft coilovers. Men budgeten tillät inte det vid sänknings tillfället ;) Stämmer bra det du skriver om fabrik sänkt, du får ta bort 15mm från angivna mm på sänkfjädrarna. Lite bilder på en 55/35 sänkning coupe dock: Länk |
|
|
"Vill sänka bilen så mycket det går. Bryr mig inte om att bilen blir stötig och lite mer opraktisk vad farthinder mm." Om det där är vad du önskar så når du ditt mål genom att bara ta bort fjädrarna och köra på genomslagsgummina. :-) |
|
|
Njae Adelson.. Hoppar nog det ;) Tack för svaret Ztefan, kollade på din bil och det blir nog något liknande,,, Ruskigt fin bil du har och lagom mycket sänkt tillsammans med dina 19"-are, Riktigt kanon eftersom jag också ska ha 19"-are och har en mindre budget =P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.