|
|
|
|---|---|
|
Hej, Var hittar jag uppdateringar till navigatorn (pro nav)? Jag har en 330i E90 2006. Finns det andra mjukvaruuppdateringar man kan göra med bilen, typ bluetooth etc.? Mattias | |
| Vad jag har förstått är det typ BMW som kan göra uppdateringar. Tydligen inte lika enkelt som tidigare navi där man kan ladda hem mjukvara på nätet. | |
| Eftersom du har navi pro Idrive så kan du inte göra en enda uppdatering överhuvudtaget...Vad jag hört så brukar det komma 1-2 uppdateringar/år till Idrive-systemen ...då måste bmw ha bilen i ca 3-4 timmar och då uppdaterar de alla systemen i bilen....och det är en hel del...Varje "Uppdatering" tar bmw 1500 kr för... | |
| Det var inte dåligt :) 1500 pix! Konsumenten får alltså betala dyrt för BMW's buggar. | |
| Det har inte enbart med buggar att göra... | |
| Om det är buggar daterar BMW upp systemet utan kostnad. | |
|
.. Så länge du har nybilsgaranti. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Det har hänt efter garantitiden också, men de gjorde det som goodwill. Senast när bilen var drygt tre år. Anledningen var trubbbel med HUD:en. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Hur många system finns det att uppgradera i en bil? Navi och IDrive är det samma uppdatering? Ingår röststyrningen, bluetooth, telefon i den uppdateringen? Skulle vilja uppdatera samtliga system samt byta språk på röststyrningen vid nästa service så att allt är up to date. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.