|
|
|
|---|---|
|
Hej funderar på ett chip till min 325-87 e30 Gör chippet någon skillnad?Enligt fabrikör ska ett chip ja hittat öka 18-20 hk + 28Nm låter mycket på en bil utan turbo.visserligen är d inga stora pengar men vill ju att det ska märkas ifall! hittade ett chipp Länk Någon med erfarenhet på dom? ev några mer svenska sidor man kan köpa från så vore jag tacksam. Hade för mig att itsfun hade förr men verkar som sidan är borta?? mvh sylwe | |
| Tro mig, det är inte mycket att hänga gran över för du kommer knappt känna nåt. Det är annat om du har turbo, då ökar du vridmomentet med ca 100 Nm vid chip och ca 40-45 hk, det känns ordentligt, men på en sugmotor...näää. | |
|
Hittade några olika chip på nätet som jag brände ner och kollade, bla Jim Conforti chip, de märks fan ingen skillnad alls, ej heller med gtech. En polare bromsade även orginal och med Jim Conforti samma dag, 9hp gav det, men de var precis före varvstopp så de var +-0 |
|
|
ok ja känns ju bort kastat å chippa då,köper något annat roligt iställe.tack för svar |
|
| tycker att det är värt det.. uppflyttat varvstopp är ju lite roligare och bilen lär itne gå sämre av ett chip heller, visst kan det göra det men. | |
| Du märker skillnad mest pga vridkurvan ändras till det roliagre slaget med upphöjt varvstopp.Är det billigt chip köp för gör ganska stor skillnand kanske inte i effekt men i käraktar på motorn ;) | |
|
det chippet sen ett lättat m20 svänghjul så blir bilen skapligt pigg :) 318 IS -90 Supra mkIV -94 www.JC-performance.se |
|
|
Skulle sätta mina pengar på extraktorgrenrör och sportsystem istället. Väntar man till det är dags att lyfta toppen så kan man passa på att klämma dit en dr Schrick kam. Men det är klart, det kostar väl en liten slant mer än chippet... /L |
|
| Leffo:Det du skriver ger nog betydligt mer i HK räknat men är ju inte direkt att det är några små ingrepp som att byta ett chip som tar 10min hehe | |
|
Itsfun är kvar.. Länk De har ju lägsta pris garanti mot Svenska leverantörer, så man borde kunna få deras chip för samma pengar antar jag |
|
|
Ett chip är bortkastade pengar på en bil som är standard i övrigt! I de fall som leverantörerna visar utskrifter från rullande landsväg så ser du att de visar 5-6 hk strax före varvstoppet. I verklig körning så märker du inte den skillnaden! Har du en turbo så är det en helt annan sak. Men även där så väljer många som kör diselturbo att enbart lägga in en modul som ökar bränslemängd. |
|
|
tack för all svar har redan supit upp pengarna iställe =) eller nåt sånt. kom fram till att jag stod över att köpa ifall tack för svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.