|
|
|
|---|---|
|
Det började igår när jag körde på motorvägen - valde att köra ekonomiskt, dvs ca 90 km/h hela vägen under 4 mil. Det fanns inte många bilar på vägen och man kunde köra lungt utan omkörningar men däremot började bilen rycka. Först upptäckte jag att motorn hade en ojämn gång - trots att jag höll foten jämnt vid gaspedalen, var inte bensinförbrukningen jämn - pilen hoppade från 0,7-1 L hela tiden. Det kändes så som om man hade fått mikro motorstopp varenda 3-5 minuter utan att bilen stannade eller tappade fart. Jag upplevde situationen som ganska obehaglig. Däremot när jag körde inom stan idag så var det inga problem. Vad är det som kan ha orsakat detta? Injektorn, bränslepump, mm?? Hoppas bara att det är inte själva motor som längtar till skroten. | |
|
Kolla med din LMM eller gummibälgen efter den, kanske lambda sonden med tanke på att eko mätaren pendlar som den gör. Har iaf för mig att nån annan klagade på pendlande eko mätare och tror han fick det tipsen. Angående rycken så påminner det mig om mina små ryck då jag hade fel på vevaxelgivare.. Faller varvmätaren när rycken kommer? Läs lite om vev/kam axelgivare, kanske ger nått? Annars så kan du ju göra en diagnos.. |
|
|
Glömde att tilllägga att jag bytte luftmassamätaren för ett och halvt år sedan men däremot den gången var det problem med körning främst inom staden, denna gången däremot hände det på motorväg. Varvmätaren reagerar inte på dessa ryckningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.