|
|
|
|---|---|
| Tjena, jag har haft problem med ett skrammlande ljud höger fram på bilen (528i - 97). Det vissade sig vara bromsskölden höger fram som jävlades så jag tog lös den. Har nu hört i efterhand att denna behövs för att bilen ska gå igenom besiktningen, stämmer detta eller tror ni att de har överseende med detta på bilprovningen? | |
| iallafall på gamla bilar rostar den alltid bort, bes klagar inte på det!!!! dock bör man kanske ha den kvar på nyare bilar med tanke på skydd mot smuts på tex kuggkransar till abs o dylikt! | |
| ok, kanske ska försöka köpa ett nytt och sätta fast den lite bättre än den förra! | |
|
Min nya fina bromsköld ligger hemma i hyllan! Besiktigade bilen igår utan att de sa nåt. Den gamla rostade bort och ramlade av. Obs. Ingen anledning till oro, detta var inte på min bmw. /Jesper |
|
|
Märkligt ändå att SBP inte anmärker...vatten osv torde ha en förmåga att komma på skivorna då och i värsta fall medföra sämre bromsförmåga...iaf ett stund tills vattnet "bromsats bort".. Mvh Janne. |
|
|
Ja...menar visserligen inte att skivorna alltid är torra och fria från vatten ,men i skyfall osv så kanske det kan bli lite väl mycket av väta på/över skivorna i vissa extremfall... Fundering bara.. Mvh Janne. |
|
| Ok, väldigt skönt att höra! Ska dock överväga ifall jag ska köpa en ny och sätta på den, dock kanske skrammlet kommer tillbacka då =(? | |
|
Det måste ju finnas goda skäl till att dessa sköldar finns, så jag tycker absolut att du ska skruva dit nytt. Om du bara ska gå efter vad SBP kräver, finns det ju massor att ta bort ;-) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej Det finns bilmärken som väljer att inte ha någon bromssköld alls. På den gamla hemska tiden då jag ägde en F*rd Scorpio så blev jag förvånad att det inte fanns någon fram, men så skulle det vara. Nu försvarar jag inte att inte ha någon bromssköld monterad utan detta inlägg är bara "onyttigt vetande". Jag själv skulle byta ut skölden ganska snart!! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.