|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om en BMW 525iX Touring 1995 21000 mil Dubbla luckor AC Elhissar fram C-lås fjärrstyrt Org. CD med 10 högtalare Manuell Import 99 S-bok tom 16000 mil sedan servad hos en lokal mek på sniskan Orientblåmet Fick en förfrågan på inbyte, men jag vet inte riktigt vad dom står i. Nån som vet? är dom lättsålda? /Bimmerman Länk | |
|
Kring 80 tusen... Jag är ingen expert på värdering ska tilläggas, men någonstans där kanske du får sålt den för.Den har ju rullat en del.. 4-hjulsdrivna BMW har av något skäl ej varit speciellt eftertraktade. Kanske beror dels på att det inte är på detta som dem byggt sin marknad på. Sen är dem lite "otympligare" än sina 2-hjulsdrivna bröder. Mina personliga reflektioner... Har ej "kollat runt" för denna värdering. Mvh Janne. |
|
|
Hej Just iX:en tycker jag är väldigt svårvärderad. Som Janne säger är det inte ett "måste" med 4WD för en BMW jämfört med ex. flera Audi modeller. Dock kan man tänka sig att iX:en inte är helt fel i Norrland, där kanske de är mer eftertraktade? 21000 mil är mycket, men hellre 21' ärliga än 13' oärliga mil som många E34 verkar ha gått hos flertalet bilhandlare... Jag gissar nog på en 65-75'som slutpris, priset hade varit något högre om den rullat mindre. Mvh /C |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Netsix:))Det står en väldigt fin 92,a på fordonsformedling.se I Örebro som är väldigt fin pris 59.000 som jämnförelse. Länk MVH Hasso |
|
Hej på er! Har nyligen hittat till denna sidan, sitter nu och kollar forumen...Och vad fårjag se? Jo, ovan gjorda inslag av Hasso om en "väldigt fin 92:a". Just den bilen är numera i min ägo, har ägt den en månad och är nöjd med den. För att ni lättare ska kunna jämföra den med Bimmermans har jag gjort en liknande uppställning; BMW 525iX Touring -92 19000 mil Dubbla luckor Klimatanläggning (+färddator) Elhissar fram & bak C-lås & larm (fjärrstyrt) Blaupunkt CD-spelare med 6 orig. högt. Automat (sport/ekonomi/antispinn) Import 95 Komplett servicebok Calypsorödmetallic Jag gav 57000 för den. Så här i efterhand skulle det vara kul att få höra vad ni tycker om det priset? (Jag är oerfaren när det gäller bilköp) Bilen är i bra skick, några enstaka stenskott i lacken, och en ca 2cm lång "knotterrand" längst fram på huven. |
|
|
Glömde tillägga i mitt inslag ovan att det är lilla färddatorn, samt att bilen har skinnklädsel och sprotstolar fram. //rondol |
|
|
Jo tack..min tidigare "värdering" var tydligen lite missvisande iaf..annars så verkar det priset du fick den för rätt enligt mig. Lite svårt att sia om pris på "äldre" BMW's överhuvudtaget som läget är nu. Beror som alltid på skick,dokumentation,utrustning,efterfrågan mm mm. Mvh Janne. |
|
Kowalski |
hasso och rondol: En viktig sak ni glömmer här är att 525 fick vanos-motorn from 1993. Vanosen ger en minskning av bensinförbrukningne med ca 1dl/mil samt ett förbättrat vridmoment. Därför kanske en sådan är värd lite mer än en 92:a utan vanos. Sen har troligen en manuell bättre andrahandsvärde på en gammal 5-serie än en automatare, hur bra en automatare än kan vara. Så jag tycker att 57tusen låter som ett ganska normalt pris för en 92:a i fint skick. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 |
| den här tråden är gammal men lite kul att se hur mkt man fick betala för en ix för 5 år sen har själv bara betalat 10k för min | |
|
Och idag får man kanske mellan 15-20000:- för en sådan! Eller? mvh/Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.