AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
931

Sportstötdämpare till H&R fjädrar?

Tjenare!
tänkte sänka min 535a 35/10 med ett par H&R fjädrar men undrar om någon har tips på några bra dämpare till som inte är så dyra?

mvh/jens
såg nu att de fanns fjädrar som sänker 45/20 på www.schmiedmann.se, någon som testat nåt därifrån? vad kan man jämföra dom med? dom var ju riktigt billiga!
Jense; Ska du verkligen sänka bilen - den ser redan rejält sänkt ut ju!? Kanske lite där fram, men baktill!?

Vilka fjädrar på s.mann är det du menar? Jag kör H&R o. är helnöjd, bra kvalitet rakt igenom - om än lite hårt... =)
de är för att ja vill få till stuket på den, tycker den är lite för hög fram motför baken som dom flesta bmw tenderar å bli..
vet inte om den är sänkt nåt nu, förra ägaren sa inget om nåt sånt men inte helt omöjligt den är de, fast byter ja då så kommer den ju ändå inte bli nå lägre bak, bara fram de blir nån skillnad.. känns ju lite b-igt å bara sänka fram å sen ha kvar de som sitter på bak, blir nog väldigt konstig väghållning då!
dom ja kikade på var ju dom som sänker 45/20, kostade väl bara 1500 nånting så de hade ju vart en tusing billigare än H&R, därför ja undra om de var nån större skillnad på dom..
aha okej, låter ju bra de! att den blir lite hård gör mej absolut inget, ligger ju bara skönare på vägen :P
vad har du för dämpare på din?
Jo, det är klart - fram ser den liiiite hög ut så jag förstår vad du menar. Jag har samma problem fast tvärtom, liiite för hög bak men det får bli ett framtida projekt... =)

Jo, H&R-fjädrarna är hårda, men det är som du säger, den ligger jäkligt mkt goare på vägen! =)

Jag har Bilstein-dämpare runt om - tydligen original på m coupén...
mm precis! känns nästan som min har liten sänkning bak eller så är kanske fjädrarna slitna, svårt å veta vad som sitter på en 20 år gammal bil då inte förra ägarn heller visste riktigt.. haha
man kanske bara är lite för mkt perfektionist som inte låter sånt vara, man har ju oftast en bild i huvet som man vill de ska se ut =)

exakt! hellre lite sämre komfort å bättre väghållning än tvärtom! :)
aha okej, de var som tusan!

svårt, känns nästan som en budget-variant kan bli möjligt för mej då de ändå är en 20 år gammal bil som inte är värd så himla mkt så man vill inte lägga allt för mkt pengar på lull-lull grejer..
lite sugen på testa schmiedmann fjädrarna.. inte så stor skillnad men en tusing billigare, ger samma sänkningsförhållande fram/bak..
tror du inte att du kommer få valsa skärmarna lite om du ska ha ner den 40 fram?
tror nästan inte de.. fast är ju iof svårt å säga innan man ser de på plats..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.