AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.495

dubbelt så dyr Oljeservice BMW-verkstad, värt det?

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

phade: det var garanterat ett oljebyte och inte en oljeservice och sedan var det förmodligen FRÅN 990kr för oljebyte E46/E39 = 990kr för den minsta motorn...

Men även för ett oljebyte så är det ju ett bra pris...

Det var i alla fall så det stod på den drive Theanders kör just nu.

___
//Ulf
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Bapelsin, är du helt 100% att du inte missförstått priset eller vilken service det är fråga om, en oljeservice kan näppeligen kosta 3500:-
Jag kollade, visserligen inte gällande oljeservice, nyligen på Kneippbadens bil i Norrköping (aukt BMW) och dom tog då (i Mars tror jag det var) 3900:- för Insp1 och 6000:- för Insp2. Det verkar därför högst osannolikt att betala 3500:- för en simpel oljeservice.

mvh

MW-Guru
Jesper von Wowern
Jag fick pris i Malmö för Oljeservice på 2.500 c:a och för insp 2 på nästan 10 papp. Lämnade in vagnen för att ordna handbroms (2:a på bes.) och oljeserv. Hämtade bilen 4.600:- fattigare och på vägen hem insåg jag att de varken hade tagit betalt för eller utfört oljeservicen. Men handbromsen tar bra...

/Jesper von Wowern
Jesper von Wowern
Fick f.ö. gjort oljeservicen på Need for Speed sedan. Tror det blev 1.600:-. Och då tog de även fram originalutrustningslistan åt mig. Och är synnerligen trevliga att ha med att göra. Och använder bra olja, vet inte vad den heter men står på deras hemsida.

/Jesper von Wowern
Såg någon nämna att Statoil inte har någon BMW LL-01 klassad olja.
Tittar vi efter så har Statoil LL-04 klassad olja, LazerWay C 5W-40. Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
en parentes: statoils lazerway uppfyller LL-04 numera, allt enligt etiketten på flaskan
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ojdå, missade AKNs inlägg..

programmer > vet du om det finns någon info ang på nätet ang theanders serviceerbjudande? kan ju lätt bli att ordinarie pris blir "erbjudande" om mna ringer o frågar ..
MW-Guru: nja iaf 99% säker, för jag dubbelkollade vad som ingick på båda ställena.
men jag håller med; det verkar j_vligt svettigt.
jag ska ringa och avboka hos BMW Solna imorgon, då kan jag ju höra med dem igen.
phade: det var ju typiskt att man missade det :)
har iaf en rabattkupong från BMW Service på 10% som fortfarande gäller, om jag skulle få för mig att låta dem göra jobbet ändå.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

HFR: Det var ett utskick dom gjorde för ca. 2 måndader sedan där dom t o m 13/6 hade rabatt på bl a oljebyte, oljeservice, bromskivor och torkarblad.

Jag ringde för några veckor sedan för att boka tid men då kunde dom inte ta emot förrän den 25/6 men jag skulle få det rabatterade priset.

Ovanstående var för E39/E46 (M-bilar undantagna).

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.