AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.296

Ny Z-bil visas i morgon - men på film idag!

mi
172
mikaelmansson
330 Touring -01
Hittade denna filmen nyss... I morgon ska det visas vad som finns under täcket!
Länk

Min blogg: Länk
Lite humor: Länk
tror att det blir en sl-utmanare :D
Wow, tycker det ser ut som en Porsche 550 med moderna fälgar...;)

Den ser dock riktigt stor ut så jag instämmer med bmw_jerry, det lär ju varken vara Z2, eller Z4.

Vore det inte coolt om man döpte den till Z8, då skulle det verkligen vara viktigt att verkligen leverera en grym bil eftersom den direkt skulle jämföras med R8.

Hur som helst, spännande, spännande...=)
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Kanske denna;

Länk
Man kan nog räkna med att den blir riktigt hårig!
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
motorn bak *håller alla tummar* :D
tror att de blir en stor roadster :D vilket jag hoppas starkt på
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Men är detta en bil som BMW ska sälja eller är det bara ett kul bygge?

/M

Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Den verkar ligga en bit in i framtiden.

Länk

"M Needs No Gimmicks"
Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Chilly: Jävlar va cool den va :-)
Gillar att man kunde ändra form på huven typ :-)

Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Trodde tyskarna hade lärt sig att de inte ska syssla med Zeppelinare!
den kan ändra form på det mesta.. kolla bara på framlyktorna och dörrarna... den ändrar form på huven för bättre aerodynamik vid högre farter
Det står om den i senaste Automotorsport för de som är intresserade av att läsa. Men ja, det verkar helt klart vara ett science-fiction projekt.

Vad jag däremot fastnade för i automotorsport-artikeln (som inte involverade material som bytte form utan att vara tillverkade av tyg) var en ny typ av lack som skulle kunna byta färg. Någon form av "e-papper"-lösning antar jag.

Vore det inte klockrent att först köpa bilen och sedan i lugn och ro bestämma vilklen färg den passar bäst i och att kunna byta färg när som helst.
Jag vill minnas att det stod uppskattningsvis år 2020 i Automotorsport, så vi behöver ju inte ha så bråttom med att åka till BMW...=)
det är en typ av gummi som karossen är gjord av... tror att nya z4:an kommer få en mycket liknande bak som detta concept har
Innan någon annan hinner före så kan jag ju rätta mig själv, Det var inte den här bilen Automotorsport skrev om (såg jag när jag kom hem) utan Vision Z. Men det kanske intresserar också. Den hade dock också rörlig kaross. Egentligen spelar det kanske inte någon roll vad de heter, de är ju bara idéer och förslag som kanske kommer att bli verklighet.

Men nu när de verkar släppa concept efter concept tycker jag att det är dags att släppa något nytt spännande...=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.