|
|
|
|---|---|
|
Hej svejs. Har en 850 som c-låset trilskas på. När man låser upp bilen med nyckeln så låser oftast bara förardörren upp sig och så låser den sig igen innan man ens hunnit med att ta i handtaget! Har fått för mig att det kan vara nåt med hårdlåsningen? Står man och trilskas en stund så kan man få den att vara upplåst och att även passagerar dörren öppnar sig men de flesta gångerna bråkar den med mig och det är något lite lätt irriterande över det hela, så jag vore tacksam om någon hade några briljanta idee´r! Det sitter inte något eftermonterat larm eller dylikt som kan ställa till det utan bilen är orginal. Tack på förhand! MVH Lillen | |
|
Inga idéer? Mitt centrallås har också börjat krångla. Hände efter att den stått i ett par dagar och jag tvättat den. Låset funkar ibland, men ibland inte. Verkar nu som det funkar om jag inte hårdlåser, dvs drar nyckeln hela vägen till horisontellt läge. Funktionen för att ta ner respektive ta upp alla rutor och öppna takluckan funkar numera bara ibland. Ibland händer inget, ibland åker någon ruta ner, men inte de andra. Om det händer, funkar inte knapparna till elhissarna heller. Varje gång jag vrider nyckeln i låset eller trycker på knapparna, klickar det här och där, men rutorna flyttar inte sig. Har inte sökt på forumet än, ska göra det, men har någon någon idé, tas det tacksamt emot. /Hannes - Kom ihåg träffen för 8-serie bilar i Helsingborg nästa helg (27-29 juni) |
|
|
Välkommen in till E31-världen. Bilen har en egen själ och vill inte bli låst:) Några standardtips. 1. Har du en ctek att ladda batterierna så de är fulla? Ej fyllda batterier kan få det mest härdade elsystem att spöka. 2. Microswitch i låset i kombon fukt? Fuktutdrivande grafitolja kan fungera. Likaså kan skraplisten(gummilist som torkar med åren) mellan ruta och dörr vara dags att byta och vatten rinner ned, vips blir det oxid på insidan. 3. Bilen gillar inte stress, därför blir antalet fel exponentiellt lika många eller fler beroende på hur mycket stress dess ägare försöker använda för att få bilen i nyskick. Tid bryr sig inte en E31a om:) Lycka till! Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.