AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.379

Fråga om takräcke till E39 touring

Z34EVER
Hej!
Min pappa har precis fått en ny 520i Business Edition. Bilen har redan hunnit rulla 150 mil, och det enda jag kan säga är att det är en riktig kalasbil! Oerhört tyst och bekväm på motorväg, och lagom med kraft under huven.
Nu till min fråga. Vi köpte originaltakräck av aluminium att fästa på railsen. Jag monterade dessa enligt anvisningen och tog sedan en provtur. Döm om min förvåning då det vid 70 km/h började låta något förskräckligt från taket! Det var inte svagt vindbrus utan snarare ljud á la tornado. Ska det verkligen vara så här? Det passar knappast in på bilens karaktär i övrigt. Vill inte tänka på hur det kan låta när man kör på motorväg... :( Har någon varit med om liknande? Kan jag ha monterat dem fel? Jag drog naturligtvis åt spännskruvarna ordentligt, så det kan knappast ha varit någon vibration orsakad av att räcket slog mot railsen.

///Z34EVER
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Själv använder jag THULEs system för takräcke på min touring med rails, det fungerar utmärkt. Hör inte nämnvärt med vindbrus.

Tråkigt om BMWs original skulle vara sämre...

bl
2.294
blixten
325i -88
bmw har ju en ganska stor aluminiumprofil, den är kanske inte så aerodynamisk...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.